Chatbot DPD oszalał. "DPD jest bezużyteczne"
Chatboty AI są nieocenionym wsparciem w obszarze obsługi klienta, ale niedawny incydent z udziałem wirtualnego asystenta w brytyjskim oddziale firmy kurierskiej DPD pokazał, że nawet sztuczna inteligencja może przekraczać granice.
Zdarzenie zostało ujawnione przez klienta DPD, Ashleya Beauchampa, pianistę i dyrygenta z Londynu, który opublikował zrzuty ekranu ze swoją wymianą zdań z chatbotem firmy na platformie X. Informacja szybko stała się viralem, a post w ciągu jednego dnia osiągnął około 1,3 miliona odsłon i ponad 20 tysięcy polubień.
Według relacji Beauchampa cała sytuacja rozpoczęła się od jego własnej frustracji. Mężczyzna w trakcie rozmowy z botem wyraził niezadowolenie, pisząc: „to jest całkowicie bezużyteczne!” i zażądał kontaktu z prawdziwym pracownikiem. Kiedy chatbot poinformował, że nie jest w stanie spełnić tej prośby, Beauchamp zaczął eksperymentować, prosząc AI m.in. o opowiedzenie dowcipu.
Uzyskaj pełny dostęp do magazynu
Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.
Zarejestruj się