Cyber Monday
Cyber Monday i Black Friday. BIG InfoMonitor podsumowuje wydatki Polaków
Z promocji związanych z Black Friday i Cyber Monday planuje skorzystać blisko dwie trzecie Polaków i Polek. Średnio chcą oni wydać w te dni około tysiąc zł – poinformował BIG InfoMonitor.
Przypadający w piątek 24 listopada Black Friday oraz w poniedziałek 27 listopada Cyber Monday to dla wielu osób jedne z najbardziej oczekiwanych okresów handlowych roku – przypomina BIG InfoMonitor. Dzięki unijnej dyrektywie Omnibus po raz pierwszy nieetyczne praktyki prezentowania cen mają być jednak łatwiejsze do wychwycenia. Chodzi o regulacje obowiązujące od stycznia 2023 r., które nakładają na sprzedawców obowiązek informowania klientów o najniższej cenie danego produktu w ostatnich trzydziestu dniach.
"Jak wynika z najnowszego raportu Strategy & Polska, z tegorocznego Black Friday i Cyber Monday skorzysta blisko 2/3 Polaków. Spodziewane w tych dniach wydatki mają wynieść średnio około tysiąc zł" – przekazał BIG InfoMonitor.
Jednocześnie z badania "Polacy a ekonomia współdzielenia" niedawno zrealizowanego dla BIG InfoMonitor wynika, że ponad jedna czwarta respondentów preferuje najnowsze produkty, mimo że dotychczas posiadane nadal są dobre. Konsumenci i konsumentki coraz częściej zdają sobie jednak sprawę z tego, że nadmierny konsumpcjonizm ma negatywny wpływ nie tylko na finanse, ale i również na środowisko. Obecnie uważa tak 24% osób, o 2 punkty procentowe więcej niż trzy lata wcześniej
– Okres przedświąteczny to kluczowy czas sprzedaży dla wielu detalistów, dlatego tegoroczny Black Friday i otaczające go tygodnie silnych działań promocyjnych powiedzą dużo o kondycji polskiego handlu detalicznego – przekonuje Krzysztof Badowski, partner zarządzający Strategy & Polska.
– Ostatnie trudne miesiące przyniosły dalsze zmiany w zachowaniu konsumentów: kupujemy mniej, często oszczędniej, wybierając zamienniki ulubionych marek. Tradycyjnie Polacy lubią korzystać z promocji i planować zakupy, z tego powodu czekają na Black Friday, ale będą też krytycznie oceniać atrakcyjność ofert. Pierwsze odczyty wskazują, że możemy się spodziewać wzrostów w stosunku do zeszłego, również trudnego roku – dodaje Badowski.
Według danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor 2,7 mln Polaków ma zaległości finansowe, czyli nieuregulowane w terminie rachunki zgłoszone do rejestru lub opóźnione o minimum 30 dni raty kredytów.