Wykorzystanie generatywnej AI w biznesie
Generatywna sztuczna inteligencja zajmuje obecnie czołowe miejsce w strategiach inwestycyjnych prezesów firm w Polsce i na świecie. Według badania KPMG, odpowiednio 68% i 69% z nich uznaje AI za kluczowy obszar rozwoju, mimo trwającej niepewności gospodarczej. Zdaniem polskich liderów największe korzyści to personalizacja usług i tworzenie nowych produktów, a na arenie międzynarodowej – przede wszystkim aspekty finansowe, takie jak wzrost rentowności.
– AI pozwala nam zrozumieć dane w sposób, który był nieosiągalny wcześniej, przewidzieć trendy rynkowe, personalizować doświadczenia klientów i optymalizować operacje – przekonuje Łukasz Dylewski, dyrektor i data science leader KPMG w Polsce.
– Jednakże kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie tej technologii. Nie chodzi tylko o implementację genAI, ale o integrowanie jej z wartościami i strategią firmy. Bezpieczeństwo danych, przejrzystość procesów oraz odpowiedzialne podejście do etyki są kluczowymi aspektami, które muszą temu towarzyszyć – dodaje Dylewski.
Uzyskaj pełny dostęp do magazynu
Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.
Zarejestruj się