Generatywna AI w digital marketingu. Google wprowadza model Gemini do Google Ads

Gemini AI dostępny w systemie reklamowym Google Ads

Google zaczyna rok 2024 z przytupem. Pod koniec stycznia firma poinformowała na swoim blogu o integracji systemu reklamowego Google Ads z zaprezentowanym niedawno modelem generatywnej sztucznej inteligencji Gemini. Celem nowej funkcjonalności jest dodatkowe wsparcie agencji i marketerów w tworzeniu i optymalizacji skutecznych treści w ramach kampanii reklamowych w wyszukiwarce.

„Nowy system został zaprojektowany tak, by wspierać marketerów w budowaniu lepszych kampanii za pomocą konwersacji z naszym chatbotem AI” – czytamy na blogu Google we wpisie Shashiego Thakura, dyrektora zarządzającego w Google Ads.

„Doświadczenie łączy waszą wiedzę z Google AI. Wystarczy, że podacie URL strony internetowej, a Google AI pomoże wam stworzyć na tej podstawie kampanie, proponując optymalne treści reklamowe, w tym odpowiednie słowa kluczowe i grafiki” – dodaje Thakur.

Google podkreśla jednocześnie, że marketerzy będą mieli możliwość akceptowania wszystkich zaproponowanych przez system materiałów przed startem kampanii, a same treści mają być oznaczane jako wytwory AI niewidocznym znakiem wodnym SynthID.

„Nasze dane pokazują, że mali reklamodawcy używający chatbota w Google Ads mają o 42% większe szanse stworzenia kampanii posiadających »dobrą« lub »znakomitą« siłę reklam. Jest to o tyle istotne, że zauważamy wyraźną korelację między konwersją a siłą reklam” – przekonuje Google.