Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
LinkedIn korzysta na kryzysie wizerunkowym X i podnosi ceny reklam
Z analizy grupy Insider Intelligence wynika, że roczne przychody LinkedIna z reklam wzrosły w 2023 roku do niemal 4 miliardów dolarów. Sytuacja ta jest następstwem masowego odpływu reklamodawców z platformy X.
Rosnące niezadowolenie reklamodawców z usług X (Twittera) zaowocowało masowym odpływem marek do konkurencji oraz wzrostem kosztów reklam na innych platformach. Według raportu dziennika Financial Times najbardziej skorzystał na tym LinkedIn, który w 2023 roku podniósł ceny kampanii promocyjnych oferowanych w modelu aukcyjnym o 30%. Obecnie tysiąc wyświetleń takiej reklamy kosztuje w serwisie nawet 300 dolarów. Podobny format na platformach Meta to koszt między 10 a 15 dolarów.
Z analizy grupy badawczej Insider Intelligence wynika ponadto, że w następstwie podniesienia cen przychody reklamowe LinkedIna w 2023 roku wzrosły do 4 miliardów dolarów – o około 10% w porównaniu z rokiem 2022. Prognozy na 2024 rok wskazują na dalszy wzrost na poziomie 14%.
– To jest sezon na LinkedIn. Większość przeszła na LinkedIn w ciągu ostatniego roku. Teraz wszyscy są poza X – podkreśla Leesha Anderson, wiceprezes ds. marketingu cyfrowego i mediów społecznościowych w agencji reklamowej Outcast.
Bunt reklamodawców na X
Przypomnijmy, że odpływ reklamodawców z X spowodowany jest m.in. postami Elona Muska wspierającymi antysemickie teorie spiskowe oraz jego wypowiedziami publicznymi skierowanymi bezpośrednio do reklamodawców. Kontrowersje te doprowadziły do wycofania reklam przez wielu gigantów, takich jak m.in. Apple, Disney, Warner Bros. Discovery, IBM, Paramount Global, Lionsgate.
W trakcie The New York Times DealBook Summit Musk dodatkowo wyraził swoje niezadowolenie z decyzji Disneya skierowanej przeciwko jego platformie. Skrytykował też publicznie dyrektora generalnego marki, Boba Igera. Miliarder stwierdził, że Iger powinien zostać zwolniony, a bojkot reklamowy może doprowadzić do poważnych konsekwencji dla całego X. Zapowiedział też, że wszystkie wydarzenia zostaną szczegółowo udokumentowane.
LinkedIn kontra giganci
Mimo że LinkedIn wprowadza ulepszenia mające na celu doskonalenie kierowania promocją i dąży do wdrażania kolejnych innowacji, wciąż pozostaje stosunkowo skromnym graczem w świecie reklamy cyfrowej. Jego udział w tym rynku w Stanach Zjednoczonych wynosi zaledwie 1,5% i wyraźnie ustępuje potężnym konkurentom takim jak Meta i Google. Rosnące zaufanie reklamodawców sugeruje jednak, że LinkedIn zdobywa coraz większe uznanie i pozycję w konkurencyjnym środowisku reklamowym.
Absolwentka dziennikarstwa, od lat ściśle związana z copywritingiem. Specjalistka w obszarze content marketingu. Inspiracją są dla niej światowe trendy i podróże, a równowagę i harmonię odnajduje w praktykach jogi. Dusza artystki i pasjonatka wnętrz. Szczególnie upodobała sobie styl modernistyczny.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.