LinkedIn z nowym narzędziem rekrutacyjnym. Chatbot AI pomoże w znalezieniu pracy
LinkedIn, serwis społecznościowy należący do Microsoftu, który służy jako narzędzie do oferowania pracy oraz jej znajdywania, właśnie przekroczył barierę miliarda użytkowników. Z tej okazji jego główne zadanie ma zostać usprawnione przez wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji, wykorzystującego rozwiązania firmy OpenAI.
Narzędzie jest przedstawiane jako "coach dla osób poszukujących pracy". Ma wykorzystywać AI do profilowania kandydatów na określone stanowiska oraz doradzania samym osobom poszukującym zatrudnienia, na jakie oferty warto aplikować. W praktyce użytkownicy i użytkowniczki będą mogli np. "porozmawiać" z chatem i uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jak najlepiej przygotować się na daną rozmowę rekrutacyjną albo czy ich kompetencje odpowiadają opisowi stanowiska.
Jednocześnie będą mogli uzyskać listę osób pracujących w danej firmie, co pomoże im w nawiązaniu nowych znajomości i rozeznaniu się w standardach panujących u potencjalnego nowego pracodawcy. Chatbot nie będzie jednak dostępny dla wszystkich użytkowników. LinkedIn będzie oferował go jedynie osobom posiadającym pakiet premium, który w Polsce kosztuje 99 zł miesięcznie.
W ten sposób dzięki wykorzystaniu AI Microsoft chce zwiększyć przychody platformy LinkedIn, których dynamika zaczęła wyraźnie zwalniać na przestrzeni ostatnich ośmiu kwartałów. Uruchomiony chat jest także następstwem kolejnych inwestycji Microsoftu w sztuczną inteligencję. Amerykański gigant na początku roku wykupił opiewający na kwotę 10 mld dolarów pakiet akcji firmy OpenAI.