Od Redakcji
"Trzeba wiele zmienić, żeby wszystko zostało po staremu" – cytat ten jest szczególnie prawdziwy w kontekście rynku pracy na początku 2024 r. Z nowej analizy LinkedIna wynika bowiem, że w najbliższych dwunastu miesiącach najbardziej pożądane kompetencje pracowników dotyczą... komunikacji międzyludzkiej i przywództwa. Na AI najwyraźniej jeszcze przyjdzie czas.
W tym wydaniu Przeglądu tygodnia Digitized przeczytacie także o tym, dlaczego zdjęcia w CV i listy motywacyjne to przeżytki, czemu Google zmieniło nazwę chatbota Bard na Gemini oraz w jaki sposób klienci oszukani przez Sama Bankmana-Frieda i FTX mogą odzyskać swoje pieniądze.
W sekcji Redakcja Digitized polecamy natomiast nasz redakcyjny przewodnik po wszystkich aspektach bezpieczeństwa związanych z wdrażaniem rozwiązań w formule Software as a Service (SaaS). Zapraszamy!
Przegląd wiadomości tygodnia
Rynek pracy
10 najbardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy w 2024 r. według LinkedIna
LinkedIn opublikował na swoim blogu
ranking dziesięciu najbardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy w 2024 roku. Zestawienie to powstało na podstawie ogłoszeń rekrutacyjnych z okresu od maja do października 2023 r. oraz pożądanych cech kandydatów i kandydatek, którzy w tym czasie otrzymali pracę lub propozycję zatrudnienia za pośrednictwem platformy. Co dość zaskakujące,
dziesiątka niemal w całości została zdominowana przez kompetencje miękkie, wymagające od pracowników i pracownic przynajmniej minimalnej dozy
empatii,
otwartości na współpracę i
elastyczności. Nie pojawiają się tam z kolei umiejętności stricte specjalistyczne takie jak np. znajomość konkretnych języków programowania.
List motywacyjny i zdjęcie w CV to przeżytki. Trendy w rekrutacji oczami kandydatów
Prawie dwie trzecie przyszłych pracowników i pracownic w Polsce
nie dołącza listu motywacyjnego do aplikacji o pracę, wynika z najnowszego raportu
Jak zmieniają się czasy w rekrutacji? opublikowanego przez serwis Pracuj.pl. Badanie przeprowadzone wśród ponad 2 tys. osób w wieku od 18 do 65 lat ujawnia także, że 62% z nich nie widzi potrzeby umieszczania swojego zdjęcia w CV i uważa, że powinno na dobre odejść się od tego wymogu. Ich zdaniem ocena kandydatów i kandydatek powinna bowiem skupiać się na ich kwalifikacjach, a nie wyglądzie zewnętrznym.
Uzyskaj pełny dostęp do magazynu
Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.
Zarejestruj się