Od Redakcji
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ma ostatnio pełne ręce roboty. Instytucja nie tylko skontrolowała największe platformy e-commerce działające na terenie Polski pod kątem poprawności praktyk biznesowych związanych obowiązkami informacyjnymi, ale też nałożyła pierwsze kary za kryptoreklamę w mediach społecznościowych. Lepiej późno niż wcale, chciałoby się powiedzieć, wszak dokładniejsza kontrola działań gigantów technologicznych i influencerów to właściwy krok w stronę ochrony konsumentów i konsumentek w sieci.
Hiszpania z kolei woli dmuchać na zimne w przypadku AI. Kraj ten stał się właśnie pierwszym na terenie Unii Europejskiej, który powołał do życia państwowy organ kontrolujący sztuczną inteligencję. O ważnej roli nadzoru - tym razem ze strony prasy - przekonała się także Wielka Brytania. Dziennikarze Guardiana dotarli bowiem do maili brytyjskiego MSW, z których wynika, że urzędnicy resortu potajemnie lobbowali na rzecz prywatnej firmy dostarczającej "szpiegowskie" rozwiązania.
Sporo rewelacji jak na pierwsze powakacyjne dni. Więcej - w kolejnym przeglądzie tygodnia redakcji Digitized. Zapraszamy!
Uzyskaj pełny dostęp do magazynu
Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.
Zarejestruj się