Bard AI już mówi po polsku. Google rozszerza model Gemini Pro o 40 nowych języków

Nowości w Bard AI – Gemini Pro w wielu językach świata

„Od dziś Gemini Pro w Bardzie jest dostępny we wszystkich językach, krajach i obszarach, w których dostępny jest Bard” – ogłosił 1 lutego 2024 r. we wpisie na blogu Google Jack Krawczyk, product lead w Bardzie. Mowa tu konkretnie o ponad dwustu trzydziestu państwach i ponad czterdziestu językach świata, w tym polskim.

W praktyce oznacza to przede wszystkim szybsze i bardziej dopasowane kontekstowo wypowiedzi udzielane w językach innych niż angielski, ale także zaawansowane odpowiedzi dotyczące kodowania, lepsze podsumowania treści i bardziej zaawansowane rozumowanie chatbota. Użytkownicy i użytkowniczki otrzymają też większe możliwości weryfikacji treści wygenerowanych przez AI.

„[…] udostępniamy naszą funkcję sprawdzania w ponad czterdziestu językach. Gdy klikniecie ikonę »G«, Bard sprawdzi, czy w internecie znajdują się treści potwierdzające jego odpowiedź. Jeśli znajdziecie takie treści, możecie kliknąć wyróżnione frazy, aby wyświetlić podobne lub sprzeczne informacje znalezione w wyszukiwarce” – czytamy we wpisie Krawczyka.

Jest to tym bardziej imponujące, że według raportu Large Model Systems Organisation, na który Google powołuje się w swoim poście na blogu, Bard AI z Gemini Pro jest jednym z najpopularniejszych na świecie chatbotów dostępnych bezpłatnie.

Generatywna AI w digital marketingu. Google wprowadza model Gemini do Google Ads
Google ogłosiło integrację swojego najpotężniejszego modelu generatywnej sztucznej inteligencji – Gemini – z systemem reklamowym Google Ads. Co to oznacza dla marketerów?