Duże zmiany na LinkedIn. Koniec z karuzelami postów i linkowaniem w obrazach?

Matt Navarra, konsultant ds. mediów społecznościowych poinformował:

„Począwszy od 14 grudnia 2023 roku rozpocznie się proces usuwania wszystkich karuzeli i filmów profilowych z serwisu LinkedIn. Klikalne dotychczas linki umieszczone w obrazach lub filmach przestaną działać”.

Według doniesień Navarry, już teraz niemożliwe jest umieszczanie nowych treści w kategoriach karuzel i filmów profilowych, a wcześniej opublikowane materiały zostaną usunięte w przyszłym miesiącu.

„Prowizoryczne karuzele” nadal dostępne

W lipcu 2022 roku LinkedIn wprowadził opcję udostępniania karuzeli postów, reagując na potrzeby użytkowników, którzy już wcześniej publikowali „prowizoryczne karuzele” - pliki PDF składające się z osobnych slajdów. Zgodnie z informacjami na socialmediatoday.com opcja ta wciąż jest aktywna.

Filmy profilowe zadebiutowały na LinkedInie w 2021 roku, jednak jak wskazują źródła, nie osiągnęły tak dużej popularności, jak zakładano. Natomiast klikalne linki w obrazach, zaprezentowane w sierpniu 2022 roku, wprowadziły nowy powiew świeżości i dodały zupełnie inny wymiar interakcji na platformie.

Zabezpiecz treści na LinkedIn

Użytkownicy, których treści mają niebawem zostać usunięte, mogą skontaktować się z LinkedIn. Wystarczy nawiązać kontakt z działem obsługi klienta serwisu i zgłosić prośbę o dostarczenie kopii treści przed ich planowanym usunięciem. 

W obliczu tych dynamicznych zmian LinkedIn nadal stanowi kreatywne i innowacyjne środowisko. I mimo zapowiadanych ograniczeń, użytkownicy mają okazję wykorzystać pozostałe dostępne narzędzia do budowania swojej obecności online. Otwierają się nowe perspektywy, a dynamika społecznościowej interakcji na platformie pozostaje jej kluczowym elementem.