Nowe narzędzie oparte na technologii ChatGPT dla e-commerce. Ask Profitero w wersji beta już na rynku
Należący do Publicis Profitero uruchamia Ask Profitero, nowe rozszerzenie oparte na technologii ChatGPT, które ma wesprzeć użytkowników w możliwości analizowania danych dla 1000 marek w 50 krajach. Ask Profitero pozwolić ma komunikować się z systemem analityki biznesowej (Profitero) przy pomocy języka naturalnego.
Profitero jest globalną platformą SaaS, która ma pomagać markom analizować i optymalizować ich sprzedaż, marketing i działania operacyjne w ponad 700 serwisach retailowych na całym świecie, oferujących 70 milionów produktów. W czerwcu 2022 roku Publicis Groupe przejęło tę platformę i połączyło dane produktowe i analityczne z rozwiązaniami w zakresie e-commerce, by wspierać rozwój marek i maksymalizować sprzedaż online. Ask Profitero mogło powstać dzięki temu połączeniu.
Profitero ma za zadanie analizować ceny, dostępność, ranking wyszukiwania, oceny i recenzje, zdjęcia, obrazy, filmy i teksty. Rozszerzenie oparte na sztucznej inteligencji OpenAI dostarczać ma w wygodniejszy sposób użytkownikom informacji o najlepiej sprzedających się produktach konkurencji w danym miesiącu i najważniejszych słowach kluczowych w swojej kategorii. Ma też móc zasugerować zmiany w opisach produktu, aby poprawić jego pozycję w wynikach wyszukiwania.
Narzędzia predykcyjne będą dostępne tylko w płatnej wersji Ask Profitero, ale już wersja darmowa pozwala na sprawdzenie dostępności określonego produktu czy przekształcenie zebranych informacji w wykres.
Ask Profitero jest wciąż w fazie beta i jego użyteczność oraz skuteczność nie zostały potwierdzone, ale jest to kolejny przykład użycia chatbotów opartych na sztucznej inteligencji w celu ułatwienia poruszania się w gąszczu danych. Sarah Hofstetter, prezeska Profitero, prezentuje nowe narzędzie jako odpowiedź na problemy przedsiębiorców, którzy często nie wiedzą, gdzie i jak szukać danych niezbędnych do odpowiedniego profilowania oferty. Zgadza się z nią Todd Hassenfelt, dyrektor ds. strategii w firmie Colgate-Palmolive, która jako pierwsza testować będzie Ask Profitero:
„Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do analizowania stron ze szczegółowymi informacjami o produktach to świetny punkt wyjścia, ponieważ pomoże to naszej firmie połączyć kropki na różnych platformach.”