17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
IBM w trybie pilnym zawiesił publikację materiałów promocyjnych na platformie X. Reklamy firmy pojawiły się bowiem obok treści promujących przemoc i mowę nienawiści. W ślad za IBM poszli także inni giganci m.in. Disney, Apple czy Paramount Global.
Poznaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów organizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Co raport ten mówi nam o polskim środowisku inwestycyjnym?
Nowe narzędzie oparte na technologii ChatGPT dla e-commerce. Ask Profitero w wersji beta już na rynku
Ask Profitero ma sprawić, że złożona analiza danych i generowanie treści stanie się tak proste, jak rozmowa. W ułamku sekundy użytkownik będzie miał wgląd w dane dotyczące dostępności, treści, miejsc docelowych, cen, ocen i recenzji oraz wyników sprzedaży. Także u konkurencji.
Należący do Publicis Profitero uruchamia Ask Profitero, nowe rozszerzenie oparte na technologii ChatGPT, które ma wesprzeć użytkowników w możliwości analizowania danych dla 1000 marek w 50 krajach. Ask Profitero pozwolić ma komunikować się z systemem analityki biznesowej (Profitero) przy pomocy języka naturalnego.
Profitero jest globalną platformą SaaS, która ma pomagać markom analizować i optymalizować ich sprzedaż, marketing i działania operacyjne w ponad 700 serwisach retailowych na całym świecie, oferujących 70 milionów produktów. W czerwcu 2022 roku Publicis Groupe przejęło tę platformę i połączyło dane produktowe i analityczne z rozwiązaniami w zakresie e-commerce, by wspierać rozwój marek i maksymalizować sprzedaż online. Ask Profitero mogło powstać dzięki temu połączeniu.
Profitero ma za zadanie analizować ceny, dostępność, ranking wyszukiwania, oceny i recenzje, zdjęcia, obrazy, filmy i teksty. Rozszerzenie oparte na sztucznej inteligencji OpenAI dostarczać ma w wygodniejszy sposób użytkownikom informacji o najlepiej sprzedających się produktach konkurencji w danym miesiącu i najważniejszych słowach kluczowych w swojej kategorii. Ma też móc zasugerować zmiany w opisach produktu, aby poprawić jego pozycję w wynikach wyszukiwania.
Narzędzia predykcyjne będą dostępne tylko w płatnej wersji Ask Profitero, ale już wersja darmowa pozwala na sprawdzenie dostępności określonego produktu czy przekształcenie zebranych informacji w wykres.
Ask Profiterojest wciąż w fazie beta i jego użyteczność oraz skuteczność nie zostały potwierdzone, ale jest to kolejny przykład użycia chatbotów opartych na sztucznej inteligencji w celu ułatwienia poruszania się w gąszczu danych. Sarah Hofstetter, prezeska Profitero, prezentuje nowe narzędzie jako odpowiedź na problemy przedsiębiorców, którzy często nie wiedzą, gdzie i jak szukać danych niezbędnych do odpowiedniego profilowania oferty. Zgadza się z nią Todd Hassenfelt, dyrektor ds. strategii w firmie Colgate-Palmolive, która jako pierwsza testować będzieAsk Profitero:
„Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do analizowania stron ze szczegółowymi informacjami o produktach to świetny punkt wyjścia, ponieważ pomoże to naszej firmie połączyć kropki na różnych platformach.”
Dziennikarka, producentka, mama. Interesuje ją wszystko, a aktualnie najbardziej to, jak nowe technologie wpłyną na ludzkość. I co się wtedy stanie z człowieczeństwem.
Polska rajem dla spółek technologicznych, Ministerstwo Cyfryzacji wzmacnia internet w całym kraju, a Blik rozpoczyna ekspansję europejską. Jednocześnie WeWork znalazł się na skraju bankructwa, a Chiny mają kłopoty gospodarcze. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Tencent wykupił udziały w Techlandzie, a Unia Europejska bierze się za regulację rynku pracy z naciskiem na samozatrudnienie i umowy cywilnoprawne. Z kolei krakowska AGH pracuje nad zupełnie nowym narzędziem AI dla lekarzy. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Niedawno zwiedzałam niemal w pełni zautomatyzowaną fabrykę. Liczba pracowników była minimalna, a ich obowiązki ograniczały się do dbania o odpowiednią ilość materiałów i wciskania odpowiednich guzików. Ich prawdziwa praca zaczynała się, gdy maszyny się psuły. Wówczas ludzie okazywali się niezbędni.
Bez względu na to, czy nie możecie odżałować Universal Analyticsa, czy też po prostu szukacie narzędzia analitycznego bardziej zorientowanego na prywatność danych, na rynku istnieje wiele różnych alternatyw dla Google Analytics 4. Oto najciekawsze z nich.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.