Raport Gartnera: marketingowcy obawiają się AI. Czy słusznie?

AI w marketingu – rosnące niepokoje wśród pracowników i pracownic

Niepewność na rynku pracy związana z gwałtownym rozwojem nowoczesnych technologii dotyka niemal wszystkich branż i marketing nie jest pod tym względem wyjątkiem. Z nowego raportu agencji Gartnera wynika, że aż 89% ankietowanych marketerów obawia się masowych zwolnień w swoich firmach, z czego 87% z nich odczuwa niepokój w związku z upowszechnianiem się generatywnej sztucznej inteligencji.

Jednocześnie 55% osób doświadcza coraz bardziej niedopasowanych oczekiwań względem swoich stanowisk, a 61% przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zetknęło się ze zmianą technologii i/lub procesu. Istotnym czynnikiem jest także niestabilność przywództwa – 20% ankietowanych miała do czynienia ze zmianami na stanowiskach kierowniczych.