Raport Gartnera: marketingowcy obawiają się AI. Czy słusznie?

Według najnowszego raportu agencji Gartnera dziewięcioro na dziesięcioro przedstawicieli i przedstawicielek branży marketingowej obawia się, że nowoczesne technologie na czele z AI zastąpią ich w pracy. Czy tak rzeczywiście będzie?

Raport Gartnera: marketingowcy obawiają się AI. Czy słusznie?

AI w marketingu – rosnące niepokoje wśród pracowników i pracownic

Niepewność na rynku pracy związana z gwałtownym rozwojem nowoczesnych technologii dotyka niemal wszystkich branż i marketing nie jest pod tym względem wyjątkiem. Z nowego raportu agencji Gartnera wynika, że aż 89% ankietowanych marketerów obawia się masowych zwolnień w swoich firmach, z czego 87% z nich odczuwa niepokój w związku z upowszechnianiem się generatywnej sztucznej inteligencji.

Jednocześnie 55% osób doświadcza coraz bardziej niedopasowanych oczekiwań względem swoich stanowisk, a 61% przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zetknęło się ze zmianą technologii i/lub procesu. Istotnym czynnikiem jest także niestabilność przywództwa – 20% ankietowanych miała do czynienia ze zmianami na stanowiskach kierowniczych.

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.