Najlepsze alternatywy dla Google Analytics 4

Premiera Google Analyticsa 4 wywołała niemałe zamieszanie w branży marketingu internetowego. Narzędzie to nie tylko bowiem nie jest bezpośrednim następcą Universal Analyticsa, ale też wprowadza szereg zmian, na które marketerzy nie byli do końca przygotowani.

– Google Analytics 4 działa i wygląda inaczej od swojego poprzednika, jest skomplikowany w obsłudze i wykorzystuje dane oparte nie na sesjach, a na eventach. Sprawia ponadto wrażenie produktu nieskończonego, wymagającego wielu poprawek. Nowe funkcjonalności dodawane są regularnie, ale w sposób arbitralny i niespodziewany – mówi Adam Zubrzycki, specjalista ds. implementacji narzędzi analityki internetowej z firmy Piwik PRO Analytics Suite.

– Dodatkowo, GA4 nie jest przeznaczony dla zwykłych marketerów. Korzyści z systemu wyniosą przede wszystkim duże organizacje, które posiadają wyspecjalizowane zespoły analityczne związane z systemem reklamowym Google. Mniejsze firmy w większości nie mają ani potrzeb, ani zasobów, które uzasadniałyby używanie GA4 jako wiodącego narzędzia analitycznego – ocenia Zubrzycki.