Najlepsze alternatywy dla Google Analytics 4

Bez względu na to, czy nie możecie odżałować Universal Analyticsa, czy też po prostu szukacie narzędzia analitycznego bardziej zorientowanego na prywatność danych, na rynku istnieje wiele różnych alternatyw dla Google Analytics 4. Oto najciekawsze z nich.

Najlepsze alternatywy dla Google Analytics 4

Premiera Google Analyticsa 4 wywołała niemałe zamieszanie w branży marketingu internetowego. Narzędzie to nie tylko bowiem nie jest bezpośrednim następcą Universal Analyticsa, ale też wprowadza szereg zmian, na które marketerzy nie byli do końca przygotowani.

– Google Analytics 4 działa i wygląda inaczej od swojego poprzednika, jest skomplikowany w obsłudze i wykorzystuje dane oparte nie na sesjach, a na eventach. Sprawia ponadto wrażenie produktu nieskończonego, wymagającego wielu poprawek. Nowe funkcjonalności dodawane są regularnie, ale w sposób arbitralny i niespodziewany – mówi Adam Zubrzycki, specjalista ds. implementacji narzędzi analityki internetowej z firmy Piwik PRO Analytics Suite.

– Dodatkowo, GA4 nie jest przeznaczony dla zwykłych marketerów. Korzyści z systemu wyniosą przede wszystkim duże organizacje, które posiadają wyspecjalizowane zespoły analityczne związane z systemem reklamowym Google. Mniejsze firmy w większości nie mają ani potrzeb, ani zasobów, które uzasadniałyby używanie GA4 jako wiodącego narzędzia analitycznego – ocenia Zubrzycki.

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.