Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Accenture Life Trends 2024: jak technologia wpłynie na postawy konsumentów?
Nowy raport Accenture Life Trends 2024 wyłania pięć kluczowych światowych makrotrendów. Połowa społeczeństwa przewartościowuje priorytety, stawiając większy akcent na stabilność zawodową i emeryturę, ale 48% badanych nie planuje przyszłości na dłuższą metę.
Z przeprowadzonych badań wynika, że od czasu pandemii wiele osób na świecie zmieniło swoje podejście do życia. Znacząca liczba respondentów skierowała większą uwagę na stabilność zawodową i planowanie emerytury niż na tradycyjne cele, takie jak zdobywanie wyższego wykształcenia.
Accenture Life Trends 2024: zmiana priorytetów
W obliczu trudności gospodarczych przedsiębiorstwa muszą stawić czoła nie tylko ekonomicznym wyzwaniom, ale także dostosować się do zmieniających się postaw i oczekiwań konsumentów. Według raportu nadchodzi „kryzys kreatywności”, gdzie aż 40% osób w wieku 18-24 lat uważa, że aplikacje wielu firm są praktycznie identyczne. To utrudnia budowanie unikalności i wyróżnianie się na rynku.
„Przed nami okres dekonstrukcji napędzany przez zmiany wartości istotnych dla konsumentów, demokratyzację i popularyzację sztucznej inteligencji oraz nieustające tempo transformacji” – mówi Rainer Balensiefer, Managing Director w Accenture Song Poland.
„Aby wyróżniać się i oferować rozwiązania dostosowane do aktualnych potrzeb i nowych ścieżek życiowych konsumentów, niezbędna jest kreatywność i innowacyjność” – podkreśla.
Ludzie, zainspirowani dynamicznym rozwojem technologii, zaczynają kwestionować dotychczasowe systemy wartości. Ten proces generuje niepewność w biznesie, a także tworzy nowe pomysły na życie. Firmy, aby sprostać tym zmianom, muszą być kreatywne i innowacyjne, dostosowując się do aktualnych potrzeb.
Accenture Life Trends 2024: Where's the love?
Kolejny trend „Where's the love?” podkreśla istotność związku między pozytywnym doświadczeniem klienta a wzrostem przychodów firm. W obliczu wyzwań ekonomicznych firmy szukają oszczędności, co jednak może prowadzić do napięć w relacjach z klientami.
Z kolei „Trend wielkiej zmiany interfejsów” opowiada o ewolucji interfejsów użytkownika dzięki rozwojowi konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Duże modele językowe umożliwiają inteligentne konwersacje, podnosząc doświadczenia użytkowników na nowy poziom personalizacji.
„Błąd 429. Zbyt wiele żądań” wskazuje na rosnące napięcie między ludźmi a technologią, gdzie konsumenci odczuwają, że technologia częściej przeszkadza, niż pomaga. To wymusza na firmach dostosowanie rozwiązań technologicznych do stylu życia konsumentów.
Ostatni trend „Dekada dekonstrukcji” odnosi się do transformacji tradycyjnych ścieżek życiowych spowodowanej nowymi ograniczeniami, potrzebami i możliwościami. Ludzie zaczynają kwestionować dotychczasowe przekonania, co wymaga elastycznego podejścia firm i zdolności do kwestionowania ustalonych norm.
Te zmiany z pewnością wpłyną na strategie firm, zmuszając je do przejścia na wyższy poziom kreatywności i innowacyjności, aby dostosować się do ewoluujących potrzeb i trendów życiowych konsumentów.
Absolwentka dziennikarstwa, od lat ściśle związana z copywritingiem. Specjalistka w obszarze content marketingu. Inspiracją są dla niej światowe trendy i podróże, a równowagę i harmonię odnajduje w praktykach jogi. Dusza artystki i pasjonatka wnętrz. Szczególnie upodobała sobie styl modernistyczny.
Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
NVIDIA zaprezentowała Chat with RTX, OpenAI – model Sora, a Google – Gemini 1.5. Tymczasem 17 lutego zaczął obowiązywać unijny Akt o Usługach Cyfrowych (DSA). Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.