Przegląd tygodnia 5.03: Le Chat – nowy konkurent ChatGPT; co z AI od Apple; Musk pozywa Altmana

Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?

Przegląd tygodnia 5.03: Le Chat – nowy konkurent ChatGPT; co z AI od Apple; Musk pozywa Altmana

Od redakcji

Czy Elon Musk próbuje wykończyć największych graczy na rynku AI? Nigdy nie można mieć stuprocentowej pewności co do prawdziwych intencji szefa Tesli i SpaceX, ale właśnie na to wskazywałby pozew przeciwko OpenAI i Samowi Altmanowi, który w jego imieniu wpłynął do kalifornijskiego Sądu Najwyższego. O tym, jakie są oficjalne motywacje Elona Muska, przeczytacie w sekcji Sztuczna inteligencja.

W tym wydaniu Przeglądu tygodnia Digitized piszemy także o nowym największym konkurencie ChatGPT, różnorakich kłopotach Google (od pozwu zbiorowego europejskich wydawców, po wariujący model Gemini), a także o planach Apple względem rozwoju AI. Z sekcji Redakcja Digitized poleca dowiecie się także, czy Europa ma szanse stać się globalnym supermocarstwem dzięki swojemu rynkowi technologicznemu.

Zapraszamy!


Przegląd wiadomości tygodnia

Sztuczna inteligencja (AI)

Le Chat: francuski MistralAI pokazał swojego chatbota AI. Czy zagrozi ChatGPT od OpenAI?

Francuski MistralAI, jeden z najbardziej obiecujących europejskich startupów zajmujących się sztuczną inteligencją, zaprezentował swojego pierwszego chatbota opartego na AI. Le Chat, bo tak nazywa się narzędzie, został zbudowany jako „punkt wejścia do konwersacji umożliwiający interakcję z różnymi modelami Mistral AI”, takimi jak Mistral Large, Small lub Next. Mówi się także, że Le Chat może na poważnie zagrozić ChatGPT od OpenAI. Sam chatbot jest obecnie udostępniany w wersji beta i można z niego korzystać, rejestrując się jako beta tester. MistralAI oferuje również wersję „korporacyjną” z „możliwościami samodzielnego wdrażania i szczegółowymi mechanizmami moderowania”.

Google płaci niezależnym wydawcom „pięciocyfrowe sumy” za używanie swoich narzędzi AI

Jak donosi serwis Adweek, Google uruchomił prywatny program dla kilku niezależnych podmiotów medialnych, w ramach którego otrzymały one testowy dostęp do niewydanej jeszcze platformy opartej na generatywnej sztucznej inteligencji. Współpraca ma trwać dwanaście miesięcy i w tym czasie wydawcy będą zobowiązani do tworzenia za pomocą narzędzia Google trzech artykułów dziennie, jednego newslettera tygodniowo oraz jednej kampanii marketingowej miesięcznie. W zamian za to mają otrzymywać „comiesięczne stypendium” sięgające „pięciocyfrowych sum rocznie”.
Google płaci mediom „pięciocyfrowe sumy” za używanie swoich narzędzi AI
Na mocy umowy niezależni wydawcy mają tworzyć ściśle określoną liczbę artykułów i newsletterów miesięcznie, wykorzystując do tego celu nieupublicznione narzędzia AI od Google.

Co robi Apple w kwestii AI? Tim Cook ma ogłosić plany firmy w tym roku

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.