AI, wartości kulturowe i ekologia. Kantar ogłosił trendy marketingowe na 2024

W najnowszym raporcie „Marketing Trends 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Kantar przedstawiono 10 kluczowych trendów, które przewiduje się, że wywrócą świat komunikacji marketingowej do góry nogami w nadchodzącym roku. Wśród nich znajdują się m.in. sztuczna inteligencja i wartości kulturowe.

AI, wartości kulturowe i ekologia. Kantar ogłosił trendy marketingowe na 2024

Gonca Bubani, globalny ekspert ds. mediów w Kantar, podkreśliła, że aby sprostać dynamicznym zmianom technologicznym i kulturowym, marketerzy i marketerki muszą kontynuować naukę i podejmować decyzje oparte na solidnych danych:

 „Aby marketerzy mogli poruszać się wśród otaczających nas zmian technicznych i kulturowych, muszą postawić na nieustanne uczenie się oraz podejmowanie decyzji opartych na rzetelnych danych. Stosowanie generatywnej sztucznej inteligencji to nie przejściowa moda, lecz głęboka zmiana, która już teraz wywiera niesłychany wpływ na naszą branżę. Technologia nic jednak nie zdziała bez ludzkiej pomysłowości, a efekty uzyskujemy dzięki połączeniu istotnych danych i wiedzy specjalistycznej, jaką dysponują ludzie” – przekonuje Bubani.

 „Marketing Trends 2024 to praktyczny przewodnik, przedstawiający w pigułce niezbędne narzędzia i wiedzę dla marketerów, którzy chcą utrzymać się na czele peletonu” – dodaje. 

Trendy marketingowe 2024 wg agencji Kantar

W 2024 roku świat marketingu zmierza ku rewolucji, a kluczową rolę odegra w niej sztuczna inteligencja. Według badań, 67% marketerów dostrzega ogromny potencjał AI, co zwiastuje przełom w sposobie, w jaki marki komunikują się z publicznością. W równym stopniu istotne stają się wartości kulturowe. Około 80% konsumentów preferuje marki, które angażują się w istotne kwestie społeczne. Firmy, planując strategie marketingowe, muszą więc być wrażliwe na te zmiany i dostosować przekaz do aktualnych realiów kulturowych.

Walka o uwagę i emocje konsumentów stanie się jeszcze bardziej zacięta, a sztuczna inteligencja pomoże przewidywać skuteczność kampanii reklamowych. Odważne wypowiadanie się na temat globalnych problemów przyciąga uwagę klientów, nawet jeśli wiąże się to z pewnym stopniem kontrowersji. W 2024 roku firmy coraz częściej zaczną uwzględniać też wskaźniki zrównoważonego rozwoju w kluczowych wskaźnikach wydajności, a to sygnalizuje nową erę, gdzie sukces biznesowy połączy się z dbałością o społeczeństwo i środowisko.

Marki, które odważnie podważają ustalone normy, odnoszą sukcesy. Dlatego zwinność, szybkość wprowadzania nowości i podejmowanie decyzji opartych na rzetelnych danych staną się nieodłącznymi elementami konkurencyjności. W obliczu inflacji i wzrostu marek własnych firmy będą koncentrować się na strategicznym zarządzaniu cenami, jednocześnie budując i wzmacniając swoją markę w segmencie premium.

Aby utrzymać się na czele konkurencji, marketerzy muszą dostosować się do tych dynamicznych trendów, wykorzystując zarówno technologię, jak i ludzką kreatywność.

)

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.