Etyczny, a co za tym idzie – skuteczny przetarg jest gwarantem bardziej efektywnego biznesu – przekonują w najnowszym spocie reklamowym przedstawiciele i przedstawicielki polskiej branży marketingowej. Jak nie przegrać w przetargowe bingo?
17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
Polska potrzebuje większych postępów w dziedzinie adaptacji AI w biznesie. Według najnowszego badania Cisco AI Readiness Index jedynie 6% polskich firm jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania technologii opartych na sztucznej inteligencji. Na świecie odsetek ten wynosi 14%.
Biznes w USA. NCBR otwiera nabór do programu akceleracyjnego w Nevadzie
NCBR ponownie rozszerza możliwości dla polskich startupów i mikroprzedsiębiorstw, zachęcając je do udziału w trzeciej edycji programu akceleracyjnego NCBR-NAP. Inicjatywa ta umożliwia rozpoczęcie działalności w stanie Nevada i rozwiniecie swojego biznesu.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) poszukuje ambitnych firm technologicznych, które chciałyby skorzystać ze wsparcia doświadczonych mentorów ze stanu Nevada. Celem programu jest zdobycie umiejętności w zakresie rozwijania działalności gospodarczej na amerykańskim rynku. Dzięki niemu przedsiębiorcy poznają tajniki budowania relacji z kluczowymi partnerami.
Nowatorski model współpracy z USA
NCBR-Nevada Acceleration Program (NCBR-NAP) to ogólnopolska inicjatywa akceleracyjna, wynikająca z Memorandum o współpracy między Polską a Nevadą. Program skupia się na wspieraniu młodych firm technologicznych zarejestrowanych w Polsce, których staż mieści się w przedziale od 6 miesięcy do 6 lat.
Program adresowany jest do ambitnych polskich przedsiębiorców z potencjałem globalnego rozwoju. Działając wspólnie z ekosystemem startupów w Nevadzie, NCBR-NAP po raz trzeci umożliwi dostosowanie polskich pomysłów biznesowych do wymagań rynku amerykańskiego, wspierając przedsiębiorców w ekspansji za ocean i pozyskiwaniu środków na rozwój w USA.
„Działanie NCBR jest wyjątkowe z kilku względów – przekonuje Agnieszka Ratajczak, dyrektorka Działu Współpracy Międzynarodowej w NCBR. – Zapewnia silny element edukacyjno-rozwojowy poprzez kilkumiesięczne wsparcie doświadczonych mentorów, którzy sami wielokrotnie przeszli ścieżkę założenia, rozwoju i wyjścia z firmy na rynku amerykańskim. Mentorzy w sposób indywidualny podchodzą do każdej firmy i doradzają we wszystkich obszarach związanych z przygotowaniem biznesplanu i strategii wejścia na rynek amerykański. Cały proces ma za zadanie jak najlepiej przygotować startup do właściwej akceleracji, m.in. poprzez cykl spotkań z partnerami biznesowymi i inwestorami” – dodaje Ratajczak.
Jak wziąć udział w programie?
By wziąć udział w programie, przedsiębiorcy muszą przejść formalno-merytoryczną weryfikację zgłoszeń i selekcję zdalną prowadzoną przez mentorów z Nevady i Kalifornii. Po spotkaniach online kulminacyjnym punktem jest trzydniowy Bootcamp Warsaw. Rozpocznie się on w lutym 2024 roku i jest to cykl warsztatów, konsultacji eksperckich i pracy w grupach. Po zakończeniu bootcampu startupy muszą zaprezentować swoje projekty na Demo Day, gdzie zostanie wytypowanych dziesięć najlepszych firm, które przejdą przez proces akceleracji w Nevadzie i Kalifornii.
Nevada to dynamicznie rozwijające się centrum biznesowo-edukacyjne, które przyciąga przedsiębiorców z całego świata ze względu na atrakcyjne warunki biznesowe. Zdobyła już wielu inwestorów, takich jak Amazon, Tesla czy Panasonic. Znajdują się tu siedziby gigantów, ale i unikalne inwestycje, takie jak kopalnia odkrywkowa miedzi należąca do KGHM Polska Miedź S.A.
Absolwentka dziennikarstwa, od lat ściśle związana z copywritingiem. Specjalistka w obszarze content marketingu. Inspiracją są dla niej światowe trendy i podróże, a równowagę i harmonię odnajduje w praktykach jogi. Dusza artystki i pasjonatka wnętrz. Szczególnie upodobała sobie styl modernistyczny.
Polska rajem dla spółek technologicznych, Ministerstwo Cyfryzacji wzmacnia internet w całym kraju, a Blik rozpoczyna ekspansję europejską. Jednocześnie WeWork znalazł się na skraju bankructwa, a Chiny mają kłopoty gospodarcze. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Jak zmienił się świat po roku istnienia ChatGPT, co się dzieje w NCBR i dlaczego Meta ma (znowu) kłopoty z europejskim prawem dotyczącym prywatności? Zapraszamy na kolejny przegląd tygodnia redakcji Digitized.
Tencent wykupił udziały w Techlandzie, a Unia Europejska bierze się za regulację rynku pracy z naciskiem na samozatrudnienie i umowy cywilnoprawne. Z kolei krakowska AGH pracuje nad zupełnie nowym narzędziem AI dla lekarzy. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Niedawno zwiedzałam niemal w pełni zautomatyzowaną fabrykę. Liczba pracowników była minimalna, a ich obowiązki ograniczały się do dbania o odpowiednią ilość materiałów i wciskania odpowiednich guzików. Ich prawdziwa praca zaczynała się, gdy maszyny się psuły. Wówczas ludzie okazywali się niezbędni.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.