Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Ekologiczna komunikacja marek to za mało. Konsumenci oczekują dowodów
Nowe badania przeprowadzone wśród polskich konsumentów pokazały, że najważniejszym kryterium oceny autentyczności działań ekologicznych marek jest przestrzegane przez nie zielonych standardów. Sama prośrodowiskowa komunikacja przestała już wystarczać.
Konsumenci coraz bardziej wrażliwi na greenwashing marek
W obliczu postępującego kryzysu klimatycznego proekologiczne działania marek oraz ich właściwa komunikacja stały się kluczowymi elementami budowania pozytywnego wizerunku i pozyskiwania lojalności klientów. Ci z kolei są coraz bardziej świadomi wpływu swoich wyborów zakupowych oraz działalności firm na środowisko. Co za tym idzie, stali się wyczuleni na wszelkie przejawy greenwashingu oraz bardziej wymagający wobec tego, co marki prezentują jako swoje działania na rzecz ochrony środowiska.
Potwierdza to nowe badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie agencji On Board Think Kong. Aż 38,2% ankietowanych uznało przestrzeganie standardów ekologicznych za najważniejsze kryterium oceny autentyczności działalności firm na rzecz ochrony planety. Dla 37,1% badanych takim wyznacznikiem są certyfikaty ekologiczne, a dla 35% osób - zrównoważona produkcja oparta o minimalizację negatywnego wpływu na środowisko.
Sama komunikacja proekologicznych działań wypadła w badaniu najgorzej. Tylko 13,8% respondentów uznaje ją za skuteczną, a zaledwie 6,4% – za uczciwą. Z kolei ponad 40% badanychocenia ją jako niewiarygodną.
– Mówienie w komunikacji o „naturalności”, „czystości” i „braku szkodliwych substancji” podparte grafikami w kolorach zielonym i niebieskim, to zdecydowanie za mało, by świadomy konsument wybrał markę na tej podstawie – uważa Norbert Ofmański, jeden z autorów raportu.
– Greenwashing i cleanwashing są od lat na celowniku konsumentów i im dłużej takie praktyki będą stosowane w komunikacji, tym dłuższa i trudniejsza droga przed firmami, by konsumenci im ufali. Przyszłość komunikacji ekologicznej będzie opierać się na uczciwości, przejrzystości i edukacji – dodaje.
Zdaniem Ofmańskiego oznacza to, że przewagę na wyedukowanym i konkurencyjnym rynku zdołają zyskać tylko takie marki, które będą w stanie dostarczyć konsumentom i konsumentkom rzeczywistych dowodów na poparcie swojej działalności na rzecz ochrony środowiska.
Dziennikarz i muzyczny promotor, który od ponad 10 lat odpowiada za animowanie nocnego życia Warszawy. Prowadzi autorską audycję „Noc Rezydentów” na antenie Polskiego Radia. Aktualnie zajmuje się nowymi technologiami i tematyką biznesową.
Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
NVIDIA zaprezentowała Chat with RTX, OpenAI – model Sora, a Google – Gemini 1.5. Tymczasem 17 lutego zaczął obowiązywać unijny Akt o Usługach Cyfrowych (DSA). Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.