Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Elon Musk chce wykorzystywać dane użytkowników X, by trenować AI
Ostatnie zmiany w polityce X (wcześniej: Twittera) nie dają zwolennikom ochrony prywatności w internecie powodów do optymizmu. Elon Musk planuje bowiem wykorzystać dane użytkowników platformy do trenowania sztucznej inteligencji.
Należący do Elona Muska X będzie wykorzystywać publicznie dostępne dane użytkowników i użytkowniczek platformy do trenowania sztucznej inteligencji, wynika z nowych zapisów polityki prywatności serwisu.
„Możemy wykorzystywać informacje, które gromadzimy, oraz publicznie dostępne informacje do wspomagania szkolenia naszego uczenia maszynowego lub modeli sztucznej inteligencji dla celów określonych w regulaminie”, czytamy w zaktualizowanej polityce prywatności platformy w sekcji 2.1.
Musk potwierdził te doniesienia w poście opublikowanym na X. Miliarder przekonuje w nim jednak, że AI będzie wykorzystywać wyłącznie publicznie dostępne informacje. Wiadomości i prywatne dane mają być bezpieczne.
Po co Muskowi dane do trenowania AI?
I choć platforma X nie ma na razie żadnych potwierdzonych ambicji związanych z użyciem sztucznej inteligencji, to jednak sam Elon Musk - owszem. Niedawno miliarder założył firmę o nazwie xAI, której misją ma być „zrozumienie prawdziwej natury wszechświata”. Wiele wskazuje więc na to, że dane i informacje z X zostaną wykorzystane do osiągnięcia tego celu. Tym bardziej że, jak wskazuje serwis Stackdiary, xAI „będzie ściśle współpracować z X”, by „poczynić postępy w realizacji swojej misji”.
Nowe zapisy w polityce platformy społecznościowej wzbudziły uzasadnione wątpliwości wielu komentujących. Wszak mimowolne przekazywanie danych X nie przekłada się w żaden sposób na opcję korzystania z platformy bez reklam. W tej sytuacji społeczność serwisu wykorzystywana jest dwukrotnie: do profilowania ich zachowań na potrzeby działań reklamodawców oraz do szkolenia sztucznej inteligencji. Jednocześnie wciąż nie wiadomo na jakich zasadach będą traktowani użytkownicy wersji premium (wcześniej znanej jako Twitter Blue). Ostatnie ruchy Elona Muska powinny jednak skłaniać do ostrożności także ich.
Dziennikarz i muzyczny promotor, który od ponad 10 lat odpowiada za animowanie nocnego życia Warszawy. Prowadzi autorską audycję „Noc Rezydentów” na antenie Polskiego Radia. Aktualnie zajmuje się nowymi technologiami i tematyką biznesową.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.