Raport KPMG: generatywna AI głównym priorytetem inwestycyjnym polskich firm

Najnowsze badanie „KPMG CEO Outlook” pokazuje, że 68% prezesów w Polsce uważa AI za kluczową inwestycję, ceniąc jej potencjał w personalizacji usług. Wyzwaniem pozostaje jednak brak regulacji prawnych dla genAI, co budzi obawy o przyszłość tej technologii.

Raport KPMG: generatywna AI głównym priorytetem inwestycyjnym polskich firm

Wykorzystanie generatywnej AI w biznesie

Generatywna sztuczna inteligencja zajmuje obecnie czołowe miejsce w strategiach inwestycyjnych prezesów firm w Polsce i na świecie. Według badania KPMG, odpowiednio 68% i 69% z nich uznaje AI za kluczowy obszar rozwoju, mimo trwającej niepewności gospodarczej. Zdaniem polskich liderów największe korzyści to personalizacja usług i tworzenie nowych produktów, a na arenie międzynarodowej – przede wszystkim aspekty finansowe, takie jak wzrost rentowności.

– AI pozwala nam zrozumieć dane w sposób, który był nieosiągalny wcześniej, przewidzieć trendy rynkowe, personalizować doświadczenia klientów i optymalizować operacje – przekonuje Łukasz Dylewski, dyrektor i data science leader KPMG w Polsce.

Jednakże kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie tej technologii. Nie chodzi tylko o implementację genAI, ale o integrowanie jej z wartościami i strategią firmy. Bezpieczeństwo danych, przejrzystość procesów oraz odpowiedzialne podejście do etyki są kluczowymi aspektami, które muszą temu towarzyszyć dodaje Dylewski.

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.