Google walczy ze spamem w Gmailu. Nowy regulamin od 2024 r.

Google zapowiedziało zmiany w Gmailu od lutego 2024 roku. Firma będzie egzekwować zasady, których celem jest ograniczenie spamu, poprawa bezpieczeństwa poczty i ułatwienie rezygnacji z subskrypcji wiadomości od komercyjnych nadawców.

Google walczy ze spamem w Gmailu. Nowy regulamin od 2024 r.

Wymagania zostaną nałożone na nadawców masowych, czyli tych, którzy codziennie wysyłają ponad 5 tys. wiadomości na skrzynki pocztowe Gmail. Google zacznie egzekwować wyraźny próg współczynnika spamu dla tych nadawców, aby uniemożliwić im bombardowanie użytkowników niechcianą korespondencją.

– Wielu nadawców wiadomości masowych nie zabezpiecza i nie konfiguruje odpowiednio swoich systemów, co pozwala atakującym łatwo się pod nich podszywać – stwierdził we wpisie na blogu Neil Kumaran, menedżer produktu grupy ds. bezpieczeństwa i zaufania Gmaila. – Aby rozwiązać ten problem, skupiliśmy się na kluczowym aspekcie bezpieczeństwa poczty e-mail: weryfikacji, czy nadawca jest tym, za kogo się podaje – dodaje.

Istniejące w Gmailu reguły dotyczące nadawców wiadomości zbiorczych "zalecają" nadawcom utrzymywanie poziomu spamu poniżej 0,3%, ale obecnie jest to jedynie sugestia. Od 2024 r. zmieni się to w obowiązek. Dodatkowo, użytkownik od lutego będzie mógł zrezygnować z wiadomości marketingowych jednym kliknięciem. Google informuje również, że nadawcy masowych wiadomości będą musieli „silnie uwierzytelnić” swoje e-maile, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami Google. Firma twierdzi, że zamknie to istniejące luki wykorzystywane przez atakujących.

W ostatnich miesiącach Google badało także inne sposoby poprawy bezpieczeństwa użytkowników Gmaila. W sierpniu firma ogłosiła, że zacznie dodawać dodatkowe elementy weryfikacji, a to powinno ucieszyć użytkowników i użytkowniczki poczty oraz uspokoić nasze obawy wobec kolejnych nowych prób wyłudzania danych i naszych poufnych informacji z internetowych skrzynek.

)

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.