Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje branżę PR. Nowe badanie IPRN
Najnowsze badanie przeprowadzone przez International Public Relations Network ujawnia, że aż 83% agencji public relations na całym świecie korzysta ze sztucznej inteligencji do usprawnienia swoich działań.
Optymizm w branży jest wysoki, aż 70% agencji oczekuje rozwoju działalności, a pozostałe 30% spodziewa się utrzymania obecnej sytuacji. Mimo wyzwań takich jak niepewność ekonomiczna czy wpływ technologii na komunikację, agencje widzą duży potencjał wzrostu. Badanie wskazuje także na różnorodność branż, które mają najwięcej do zyskania na współpracy z PR: technologie, sektor publiczny, energetyka, finanse, zdrowie oraz branże nieruchomości i turystyczne.
IPRN podkreśla, że istnieje wiele obszarów w przemyśle, które oferują znaczące możliwości dla rozwoju public relations. Te obszary obejmują budowanie efektywnej komunikacji z docelowymi odbiorcami, selekcję odpowiednich platform komunikacyjnych i strategii marki, zarządzanie ryzykiem i kryzysami komunikacyjnymi, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz budowanie relacji z mediami.
Badanie wskazuje również, że kluczem do skutecznej strategii PR jest skuteczne połączenie metod tradycyjnych z nowoczesnymi technikami komunikacji. W 2024 roku 19% ankietowanych planuje inwestować w rozwój i utrzymanie kadry, 17% w analizę danych i metryki, 12% w narzędzia zarządzania, kolejne 12% we własną komunikację i marketing, 11% w kreatywność i produkcję treści multimedialnych, 10% w nowe technologie i cyfrową produkcję, a 7% w badania nad zachowaniami konsumentów.
Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie przede wszystkim w produkcji treści (31%), zarządzaniu mediami społecznościowymi (21%), monitoringu mediów (19%) i analizie danych (16%), przynosząc korzyści takie jak poprawa efektywności, wsparcie w badaniach, redukcja obciążenia pracą, ułatwienie tworzenia treści i zwiększenie kreatywności.
Jednocześnie istnieją również obawy związane z AI, w tym kwestie wzrostu fałszywych informacji i spadek zaufania do treści w mediach społecznościowych - 26% respondentów wskazuje na problemy z własnością intelektualną.
Absolwentka dziennikarstwa, od lat ściśle związana z copywritingiem. Specjalistka w obszarze content marketingu. Inspiracją są dla niej światowe trendy i podróże, a równowagę i harmonię odnajduje w praktykach jogi. Dusza artystki i pasjonatka wnętrz. Szczególnie upodobała sobie styl modernistyczny.
Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
NVIDIA zaprezentowała Chat with RTX, OpenAI – model Sora, a Google – Gemini 1.5. Tymczasem 17 lutego zaczął obowiązywać unijny Akt o Usługach Cyfrowych (DSA). Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.