Etyczny, a co za tym idzie – skuteczny przetarg jest gwarantem bardziej efektywnego biznesu – przekonują w najnowszym spocie reklamowym przedstawiciele i przedstawicielki polskiej branży marketingowej. Jak nie przegrać w przetargowe bingo?
17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
Polska potrzebuje większych postępów w dziedzinie adaptacji AI w biznesie. Według najnowszego badania Cisco AI Readiness Index jedynie 6% polskich firm jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania technologii opartych na sztucznej inteligencji. Na świecie odsetek ten wynosi 14%.
„Twitter bez Elona Muska”. Meta zaprezentowała nową aplikację Threads
Twitter doczekał się swojej kopii oraz nowego konkurenta – i to wagi ciężkiej. Meta Marka Zuckerberga zaprezentowała właśnie swoją nową aplikację społecznościową Threads, która może zagrozić Elonowi Muskowi. Czy jednak rzeczywiście ma szanse?
Na początku lipca 2023 r. społecznościowy gigant Meta zaprezentował swoją najnowszą platformę Threads. Można się do niej zalogować za pomocą Instagrama, a w jej ramach tworzyć, udostępniać i podawać dalej krótkie posty tekstowe. Brzmi znajomo? To dlatego, że aplikacja do złudzenia przypomina Twittera, a Mark Zuckerberg już nieraz udowodniał, że nie ma żadnych oporów przed bezwstydnym kopiowaniem rozwiązań konkurencji (np. rolki na Instagramie przypominające mechanikę działania TikToka).
Główne różnice między Twitterem a Threads to zwiększona długość postów z 280 do 500 znaków oraz sama ich nazwa – „tweety” zostały zastąpione przez „threads”. Poza tym użytkownicy i użytkowniczki mogą udostępniać posty na innych platformach, a także obserwować, blokować i ograniczać innych użytkowników. Dostępny jest także filtr odpowiedzi zawierających określone słowa. W skrócie: Twitter w innej szacie graficznej.
W tym, jak i w każdym innym przypadku cel Mety jest jeden: przyciągnąć do swojej nowej aplikacji jak najwięcej użytkowników od konkurencji i podtrzymać swoją dominującą pozycję na rynku. A że Twitter po przejęciu go przez Elona Muska znajduje się w coraz poważniejszych tarapatach, to sytuacja z punktu widzenia Zuckerberga wydaje się idealna. Sam założyciel Facebooka tego zresztą nie ukrywa.
– Myślę, że powinna istnieć aplikacja do publicznych konwersacji z bazą ponad miliarda użytkowników. Twitter miał szansę stać się tą aplikacją, ale jej nie wykorzystał. Mam nadzieję, że nam się uda – napisał Zuckerberg w jednym z pierwszych postów na Threads.
Meta Threads zalicza jeden z najgorętszych debiutów w historii
I rzeczywiście, Meta doskonale wyczuła nastroje na rynku. Platforma Threads w zaledwie kilka godzin od premiery przyciągnęła do siebie 5 mln osób i marek na czele z wokalistką Shakirą, szefem kuchni Gordonem Ramsayem, a także HBO i Netfliksem. I to nawet mimo faktu, że aplikacja nie jest dostępna na terenie Unii Europejskiej ze względu na obostrzenia związane z prywatnością.
Po pięciu dniach od uruchomienia z nowej aplikacji twórcy Facebooka korzystało już 100 mln osób, co uczyniło debiut Threads jednym z najgorętszych w historii (dla porównania - ChatGPT firmy OpenAI osiągnął ten sam wynik w dwa miesiące). Jednocześnie firmy analizujące ruch w sieci takie jak Cloudflare donosiły, że liczba odwiedzin Twittera spadła o 5% i łącznie o 11% w porównaniu z analogicznym okresem z roku 2022.
– Debiut Threads rzeczywiście „rozbił internet” – przekonuje w rozmowie z CNBC Anthony Bartolacci, dyrektor zarządzający w firmie Sensor Tower, która zajmuje się monitorowaniem ruchu w sieci.
– Ale modele Sensor Tower odnotowały wyraźny odpływ użytkowników w kolejnych dniach od premiery. Jest to sygnał, że mimo wielkiej popularności na samym starcie, aplikacja Threads ma przed sobą długą drogę, zanim stanie się dominująca. Wsparcie Meta i integracja z Instagramem prawdopodobnie daje Threads sporą przewagę, ale będzie wymagać bardziej przekonującej propozycji niż po prostu „Twitter, ale bez Elona Muska” – podsumował Bartolacci.
Redaktor naczelny Digitized. Z dziennikarstwem związany prawie jedną trzecią swojego życia; pracował dla polskich wydań magazynów Playboy, CKM i Esquire oraz serwisów Well.pl i naTemat.pl. Prywatnie poszukiwacz sensu w bezsensie i ładu pośród entropii. Lubi mądre słowa.
Polska rajem dla spółek technologicznych, Ministerstwo Cyfryzacji wzmacnia internet w całym kraju, a Blik rozpoczyna ekspansję europejską. Jednocześnie WeWork znalazł się na skraju bankructwa, a Chiny mają kłopoty gospodarcze. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Jak zmienił się świat po roku istnienia ChatGPT, co się dzieje w NCBR i dlaczego Meta ma (znowu) kłopoty z europejskim prawem dotyczącym prywatności? Zapraszamy na kolejny przegląd tygodnia redakcji Digitized.
Tencent wykupił udziały w Techlandzie, a Unia Europejska bierze się za regulację rynku pracy z naciskiem na samozatrudnienie i umowy cywilnoprawne. Z kolei krakowska AGH pracuje nad zupełnie nowym narzędziem AI dla lekarzy. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Bez względu na to, czy nie możecie odżałować Universal Analyticsa, czy też po prostu szukacie narzędzia analitycznego bardziej zorientowanego na prywatność danych, na rynku istnieje wiele różnych alternatyw dla Google Analytics 4. Oto najciekawsze z nich.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.