Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Subskrypcja codzienności, jeszcze bardziej immersyjna i angażująca rozrywka oraz – bez większych zaskoczeń – dalszy rozwój AI. Twórcy i twórczynie Martech Trendbook 2024 przedstawiają siedem megatrendów, które ukształtują marketing w 2024 roku.
„To już drugie wydanie Martech Trendbook. Tym razem identyfikujemy siedem trendów marketingowych. Pokazujemy, które wartości stają się dla konsumentów ważne i jak przy użyciu nowych technologii adresować je w komunikacji” – czytamy na stronie Martech Trendbook 2024 przygotowanej przez studio kreatywne Panowie Programiści. Każdy z trendów wzbogacony jest ponadto o komentarze ekspertów i ekspertek branżowych oraz filmowe studia przypadków najbardziej innowacyjnych pomysłów z danej dziedziny.
7 megatrendów, które zmieniają marketing i technologie
I tak według twórców i twórczyń powyższej publikacji najważniejszym trendem w nadchodzących dwunastu miesiącach bez wątpienia będzie dalszy rozwój sztucznej inteligencji i coraz szersze wykorzystanie jej możliwości. I to nie tylko przy zadaniach kreatywnych, ale przede wszystkim przy optymalizacji procesów produkcyjnych, logistyce, zarządzaniu kadrami i wielu innych.
„Sztuczna inteligencja pozwala tworzyć usługi i produkty lepiej dopasowane do potrzeb konsumentów. Na rynku pojawiają się więc awatary zabawiające dzieci, towarzyszące osobom samotnym czy nauczające języków obcych. Lodówki, samochody czy klimatyzatory uczą się naszych zachowań i dostosowują się do naszych zindywidualizowanych potrzeb” – czytamy w Martech Trendbooku 2024.
Wśród innych istotnych trendów twórcy raportu wymieniają też rozwój immersyjnej rozrywki, „która zatrze granice między filmami i grami komputerowymi”, oraz rozszerzenie modelu subskrypcyjnego na różne obszary życia codziennego np. zakupy produktów spożywczych.
– Rozwijający się trend współdzielenia zredefiniuje system, w którym żyjemy, i wzmocni popularność modelu subskrypcyjnego – w ciągu ostatniej dekady gospodarka subskrypcyjna wzrosła o 435%! – komentuje Klaudia Chruściel, Country Marketing Manager w Storytel.
Ostatnie cztery trendy wymieniane w Martech Trendbooku 2024 to nie tyle kierunki rozwoju technologii, co raczej wartości, które stają się coraz istotniejsze dla konsumentów i konsumentek. Są to coraz większy nacisk na szczerość i autentyczność marek (m.in. odwaga w komunikowaniu swoich słabości), realne działania na rzecz środowiska, a także walka z największymi wyzwaniami ludzkości tj. nierównościami, dyskryminacją czy wykluczeniem oraz potwierdzenie, że produkt jest wytworem człowieka.
– Pokazujemy, które wartości stają się dla konsumentów ważne i jak kreatywnie adresować je w komunikacji digitalowej. Tegoroczny raport można więc traktować jako uzupełnienie Martech Trendbook 2023, w którym scharakteryzowaliśmy dziesięć technologii zmieniających współczesny marketing – podsumowuje Małgorzata Kudła, COO Panów Programistów.
Redaktor naczelny Digitized. Z dziennikarstwem związany prawie jedną trzecią swojego życia; pracował dla polskich wydań magazynów Playboy, CKM i Esquire oraz serwisów Well.pl i naTemat.pl. Prywatnie poszukiwacz sensu w bezsensie i ładu pośród entropii. Lubi mądre słowa.
Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
NVIDIA zaprezentowała Chat with RTX, OpenAI – model Sora, a Google – Gemini 1.5. Tymczasem 17 lutego zaczął obowiązywać unijny Akt o Usługach Cyfrowych (DSA). Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.