17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
IBM w trybie pilnym zawiesił publikację materiałów promocyjnych na platformie X. Reklamy firmy pojawiły się bowiem obok treści promujących przemoc i mowę nienawiści. W ślad za IBM poszli także inni giganci m.in. Disney, Apple czy Paramount Global.
Poznaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów organizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Co raport ten mówi nam o polskim środowisku inwestycyjnym?
Airbnb stawia na sztuczną inteligencję w walce z oszustami
Popularna platforma hostingowa Airbnb boryka się z plagą fikcyjnych ofert. Do tej pory usunięto z niej 59 tys. fałszywych ogłoszeń, a kolejnych 157 tys. zablokowano przed publikacją.
W przeprowadzonej wśród użytkowników Airbnb ankiecie, najemcy narzekają, że firma nie weryfikuje autentyczności lokali i nie gwarantuje przejrzystości cen. Wynajmujący notorycznie kuszą m.in. niskimi kosztami najmu, nadrabiając np. wysoką dopłatą za sprzątanie.
Dyrektor generalny firmy, Brian Chesky, potwierdza, że otrzymał wiele opinii od użytkowników, według których proponowany serwis przestał być opłacalny i stał się wygodną platformą dla naciągaczy. Tymczasem Airbnb zmuszone jest ponosić koszty refundacji i ponownych rezerwacji. A to grozi utratą zaufania i reputacji.
– Jeśli ktoś, rezerwując nocleg, nie ma pewności, że w Airbnb wynajmie istniejące i zadowalające miejsce, to wybierze hotel – komentuje Chesky.
AI remedium na wszystko
Firma widzi rozwiązanie swoich problemów w sieciach neuronowych. Airbnb od lat wykorzystuje uczenie maszynowe i analizę danych do napędzania swojego wzrostu. Aktualnie na platformie znajduje się ponad 7 milionów ofert najmu w ponad 100 tys. miastach na całym świecie, a duża część tego wzrostu wynika z wykorzystania AI i uczenia maszynowego w optymalizacji doświadczeń gości i gospodarzy.
AI klasyfikuje dla Airbnb zdjęcia i obsługuje funkcję Smart Pricing, która automatycznie dostosowuje się do ceny na podstawie sezonu. Technologia uczenia maszynowego o nazwie Translation Engine tłumaczy natomiast opisy ofert, recenzje i wiadomości między gośćmi. Antyimprezowy system AI rozwiązuje problem zakłócających zgromadzeń, a inny model analizuje nietypową aktywność logowania i szuka malwersantów.
Teraz firma wytacza kolejne ciężkie działa i planuje jeszcze w tym roku wykorzystać sztuczną inteligencję do weryfikacji fałszywych ofert w pięciu najpopularniejszych destynacjach tj. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Australii. Sprawdzani gospodarze poproszeni będą o wejście do nieruchomości i otwarcie aplikacji Airbnb. GPS zweryfikuje, czy są pod właściwym adresem, a sztuczna inteligencja porówna aktualne zdjęcia z tymi w ofercie. Każda nieruchomość, która przejdzie pozytywnie test, od lutego na swojej ofercie otrzyma ikonę "zweryfikowana".
Jak zapowiada firma, to dopiero początek dużych zmian w serwisie. Weryfikacja ofert w kolejnych trzydziestu krajach zacznie się już na początku przyszłego roku.
Dokumentalistka i redaktorka telewizyjnych formatów. Praktyk mediów cyfrowych i algorytmów w technologii filmowej. Po latach w świecie audiowizualnym wraca do dziennikarstwa - w nowej, cyfrowej odsłonie.
Miłośniczka sztuki, szczególnie sztuki przetrwania.
Polska rajem dla spółek technologicznych, Ministerstwo Cyfryzacji wzmacnia internet w całym kraju, a Blik rozpoczyna ekspansję europejską. Jednocześnie WeWork znalazł się na skraju bankructwa, a Chiny mają kłopoty gospodarcze. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Tencent wykupił udziały w Techlandzie, a Unia Europejska bierze się za regulację rynku pracy z naciskiem na samozatrudnienie i umowy cywilnoprawne. Z kolei krakowska AGH pracuje nad zupełnie nowym narzędziem AI dla lekarzy. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Niedawno zwiedzałam niemal w pełni zautomatyzowaną fabrykę. Liczba pracowników była minimalna, a ich obowiązki ograniczały się do dbania o odpowiednią ilość materiałów i wciskania odpowiednich guzików. Ich prawdziwa praca zaczynała się, gdy maszyny się psuły. Wówczas ludzie okazywali się niezbędni.
Bez względu na to, czy nie możecie odżałować Universal Analyticsa, czy też po prostu szukacie narzędzia analitycznego bardziej zorientowanego na prywatność danych, na rynku istnieje wiele różnych alternatyw dla Google Analytics 4. Oto najciekawsze z nich.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.