W dynamice dzisiejszego świata biznesu, szybko rozwijającej się konkurencji, pędzącej technologii i trendu częstych zmian pracodawców, utrzymanie zaangażowania pracowników staje się priorytetem strategicznym. Niestety, motywowanie pracowników nie należy do zadań łatwych i wymaga zrozumienia indywidualnych potrzeb, wiedzy na temat ofert dostępnych na rynku, czy zrozumienia złożoności ludzkiej psychologii.
Badania takie jak Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers, and Nexters in Your Workplace (Lancaster & Stillman, 2002), wykazały na przykład, że różnice pokoleniowe wpływają na oczekiwania i zachowania względem pracy. Millenialsi bardziej zwracają uwagę na wartości związane z możliwym rozwojem i misją organizacji, podczas gdy pokolenie X najbardziej ceni sobie jasne warunki i stabilizację finansową.
Kluczem dla organizacji będzie więc zrozumienie, że jedna strategia motywacyjna nie będzie pasowała do wszystkich, a w skrajnych przypadkach, może okazać się nawet chybiona względem większości.
Uzyskaj pełny dostęp do magazynu
Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.
Zarejestruj się