Jak skutecznie motywować pracowników? 7 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę

Motywowanie pracowników to nie tylko sztuka, ale także duże wyzwanie, które niesie za sobą kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej organizacji. Jak robić to dobrze?

Jak motywować pracowników?

W dynamice dzisiejszego świata biznesu, szybko rozwijającej się konkurencji, pędzącej technologii i trendu częstych zmian pracodawców, utrzymanie zaangażowania pracowników staje się priorytetem strategicznym. Niestety, motywowanie pracowników nie należy do zadań łatwych i wymaga zrozumienia indywidualnych potrzeb, wiedzy na temat ofert dostępnych na rynku, czy zrozumienia złożoności ludzkiej psychologii.

Badania takie jak Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers, and Nexters in Your Workplace (Lancaster & Stillman, 2002), wykazały na przykład, że różnice pokoleniowe wpływają na oczekiwania i zachowania względem pracy. Millenialsi bardziej zwracają uwagę na wartości związane z możliwym rozwojem i misją organizacji, podczas gdy pokolenie X najbardziej ceni sobie jasne warunki i stabilizację finansową.

Kluczem dla organizacji będzie więc zrozumienie, że jedna strategia motywacyjna nie będzie pasowała do wszystkich, a w skrajnych przypadkach, może okazać się nawet chybiona względem większości. 

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.