Komunikacja a przekaz. Jak rozmawiać, by rozumieć i być zrozumianym?

Praca z ludźmi opiera się na nieustającej rozmowie. Proste? Niekoniecznie. Bez znajomości stylu komunikacji naszych współpracowników skazani jesteśmy na nieporozumienia i konflikty. Czy wiesz, który styl określa ciebie?

Komunikacja a przekaz. Jak rozmawiać, by rozumieć i być zrozumianym?

Czy idealna komunikacja istnieje? Co zrobić, by przekaz został zrozumiany, ale nie odebrany negatywnie? Jak często trzeba powtarzać prośby i informacje, by dotarły do wszystkich, których dotyczą? Jak minimalizować ryzyko konfliktów?

Te pytania to codzienność większości odpowiedzialnych za koordynację, wyniki i pracę innych. Z pewnością jednak warto poświęcić czas na zrozumienie i doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem. Na mecie czeka bowiem zwiększona efektywność i wydajność, zaangażowanie, łatwiejsze budowanie relacji, obopólne zadowolenie i oczywiście to, na co wszyscy czekają - wspólny sukces.

Badania opublikowane w lutym 2022 roku na Wydziale Kształcenia Ustawicznego Harvardu podkreśliły kluczową rolę stylu komunikacji liderów w efektywnym zarządzaniu zespołem i organizacją. By tego dokonać, konieczne jest jednak zrozumienie, jakie przekazy do nas
docierają, a jakie odpieramy.

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.