17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
IBM w trybie pilnym zawiesił publikację materiałów promocyjnych na platformie X. Reklamy firmy pojawiły się bowiem obok treści promujących przemoc i mowę nienawiści. W ślad za IBM poszli także inni giganci m.in. Disney, Apple czy Paramount Global.
Poznaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów organizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Co raport ten mówi nam o polskim środowisku inwestycyjnym?
Metaphysic promuje narzędzia chroniące przed deepfake
Dzięki filmom z udziałem Cruise'a, Tom Graham - prawnik z zawodu - zrozumiał, jak niebezpieczne dla praw człowieka jest fotorealistyczne, generatywne AI. Narzędzia deepfake są powszechnie dostępne na rynku, a cyfrowe rekreacje stają się coraz potężniejsze i przerażająco realistyczne.
Startup Metaphysic, ten sam, który stworzył viralowy deepfake z udziałem Toma Cruise’a, nawołuje teraz do walki z deepfake. Tom Graham, założyciel firmy, zachęca wszystkich do ochrony prawnej własnych sobowtórów opartych na AI.
Dzięki filmom z udziałem Cruise'a, Graham - prawnik z zawodu - zrozumiał, jak niebezpieczne dla praw człowieka jest fotorealistyczne, generatywne AI. Narzędzia deepfake są powszechnie dostępne na rynku, a cyfrowe rekreacje stają się coraz potężniejsze i przerażająco realistyczne. Dlatego Graham uważa, że już teraz konieczne są zabezpieczenia przed potencjalnymi przestępcami i zastrzeżenie w urzędach swojego wizerunku.
Graham zgłosił swoją postać AI do Urzędu do spraw Praw Autorskich Stanów Zjednoczonych. Twierdzi, że zarejestrowanie postaci AI ochroni zwykłych ludzi zgodnie z ustawą o prawach autorskich przed publikacją niezatwierdzonej podobizny w filmie deepfake i zmusi każdą platformę społecznościową do usunięcia klipu w ciągu 24 godzin pod groźbą konsekwencji prawnych.
Metaphysic - firma, która jak żadna inna przyczyniła się do popularności deepfake - może stać się największym obrońcą praw użytkowników wobec treści generowanych przez AI.
Metaphysic to nie pierwsza, ale najbardziej znana na rynku firma generująca hiperrealistyczne twory deepfake. Po sukcesie z viralem z udziałem Toma Cruise’a Metaphysic, zdaniem Grahama, dwudziestokrotnie ulepszyło jakość swoich tworów. Firma nawiązała współpracę z Creative Artists Agency (CAA) i zarabia obecnie, tworząc wysokiej jakości wersje cyfrowe sobowtórów topowych aktorów i przechowując terabajty skanów i nagrań, których można używać do generowania nowych postaci długo po ich śmierci. Metaphysic odmłodziło też Toma Hanksa i Robin Wright w nowym filmie Roberta Zemeckisa.
Metaphysic rozpoczęło też równoległy projekt o nazwie "Every Anyone", dzięki któremu każdy może wygenerować realistycznego awatara do użytku w metawersie na podstawie zwykłego selfie. Zdaniem Grahama, takie awatary są bezpieczniejsze od tych stworzonych przez media społecznościowe, które wchodzą w posiadanie naszych danych biometrycznych, szczególnie w środowisku Web3.
- W Web2 jesteśmy użytkownikami, konsumentami i produktami. Ale w Web3 musimy być partnerami, nie produktami - komentuje Graham.
Dokumentalistka i redaktorka telewizyjnych formatów. Praktyk mediów cyfrowych i algorytmów w technologii filmowej. Po latach w świecie audiowizualnym wraca do dziennikarstwa - w nowej, cyfrowej odsłonie.
Miłośniczka sztuki, szczególnie sztuki przetrwania.
Niedawno zwiedzałam niemal w pełni zautomatyzowaną fabrykę. Liczba pracowników była minimalna, a ich obowiązki ograniczały się do dbania o odpowiednią ilość materiałów i wciskania odpowiednich guzików. Ich prawdziwa praca zaczynała się, gdy maszyny się psuły. Wówczas ludzie okazywali się niezbędni.
17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
Upadek WeWork i wyrok Sama Bankmana-Frieda. Ponadto AI Safety Summit, nowy chatbot Elona Muska i postępowanie polskiego UODO przeciw OpenAI. Oto, czym żyliśmy w pierwszym tygodniu listopada 2023 roku.
IBM w trybie pilnym zawiesił publikację materiałów promocyjnych na platformie X. Reklamy firmy pojawiły się bowiem obok treści promujących przemoc i mowę nienawiści. W ślad za IBM poszli także inni giganci m.in. Disney, Apple czy Paramount Global.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.