Etyczny, a co za tym idzie – skuteczny przetarg jest gwarantem bardziej efektywnego biznesu – przekonują w najnowszym spocie reklamowym przedstawiciele i przedstawicielki polskiej branży marketingowej. Jak nie przegrać w przetargowe bingo?
17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
Polska potrzebuje większych postępów w dziedzinie adaptacji AI w biznesie. Według najnowszego badania Cisco AI Readiness Index jedynie 6% polskich firm jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania technologii opartych na sztucznej inteligencji. Na świecie odsetek ten wynosi 14%.
Sztuczna inteligencja w działach HR. Raport Iron Mountain
Z raportu Iron Mountain i The HR Research Institute wynika, że 27% firm już teraz wykorzystuje narzędzia oparte na sztucznej inteligencji w działach HR. Aż 58% badanych organizacji przewiduje jednak znaczny wzrost w tym obszarze w ciągu kolejnych miesięcy.
Zarządzanie informacjami w działach human resources (HR) wciąż stanowi dla firm duże wyzwanie. Przygotowanie dokumentacji kadrowo-płacowej jest czasochłonne, a 48% organizacji ocenia swoje działania w tym zakresie na 3 lub mniej w skali pięciopunktowej. Badanie wykazało ponadto, że w zarządzaniu informacjami HR dominują zadania manualne, a ponad połowa firm nie ma w pełni zautomatyzowanych procesów.
Sztuczna inteligencja w zarządzaniu działami kadr i płac
W tym kontekście sztuczna inteligencja zaczyna zyskiwać na znaczeniu - łącznie 86% firm jest już na etapie jej implementacji lub planuje to zrobić w najbliższym czasie. Jest to szczególnie istotne w kwestii cyfryzacji działów kadr, która przyspieszyła w ostatnich latach w wyniku pandemii. Nowe technologie pomagają w analityce danych, zdobywaniu kompetencji, rekrutacji oraz zachowaniu zgodności z przepisami.
Automatyzacja, zwłaszcza oparta na sztucznej inteligencji, odgrywa natomiast kluczową rolę w zarządzaniu informacjami HR. To ważny krok w kierunku skoncentrowania się na zadaniach strategicznych, ograniczenia ryzyka błędów i naruszenia danych oraz spełnienia wymogów zgodności.
– Cyfryzacja HR toczy się w przyspieszonym tempie od czasów pandemii, której konsekwencje unaoczniły konieczność zadbania o bezpieczeństwo danych, wypracowania scentralizowanego, zdalnego dostępu do dokumentów kadrowo-płacowych, a także poszukiwania optymalizacji kosztowej na różnych płaszczyznach – podkreśla Monika Kobylińska z Iron Mountain Polska.
– Z mojego doświadczenia wynika, że biznes z dużym zainteresowaniem spogląda dziś w stronę sztucznej inteligencji, bacznie obserwując jej rozwój i oceniając przydatność pod kątem własnej organizacji. W tym zakresie specjaliści HR za obszary o największym potencjale do optymalizacji uznają: analitykę danych, zdobywanie nowych kompetencji i rozwój, pozyskiwanie talentów oraz compliance – dodaje Kobylińska.
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych pomaga także skierować uwagę specjalistów na strategiczne zadania oraz ogranicza ryzyko błędów i naruszenia danych. Trzeba jednak pamiętać, że zawsze należy dostosowywać strategię do konkretnych potrzeb organizacji, aby w pełni wykorzystać korzyści wynikające z wdrożenia innowacji.
Dziennikarz i muzyczny promotor, który od ponad 10 lat odpowiada za animowanie nocnego życia Warszawy. Prowadzi autorską audycję „Noc Rezydentów” na antenie Polskiego Radia. Aktualnie zajmuje się nowymi technologiami i tematyką biznesową.
Polska rajem dla spółek technologicznych, Ministerstwo Cyfryzacji wzmacnia internet w całym kraju, a Blik rozpoczyna ekspansję europejską. Jednocześnie WeWork znalazł się na skraju bankructwa, a Chiny mają kłopoty gospodarcze. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Jak zmienił się świat po roku istnienia ChatGPT, co się dzieje w NCBR i dlaczego Meta ma (znowu) kłopoty z europejskim prawem dotyczącym prywatności? Zapraszamy na kolejny przegląd tygodnia redakcji Digitized.
Tencent wykupił udziały w Techlandzie, a Unia Europejska bierze się za regulację rynku pracy z naciskiem na samozatrudnienie i umowy cywilnoprawne. Z kolei krakowska AGH pracuje nad zupełnie nowym narzędziem AI dla lekarzy. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Niedawno zwiedzałam niemal w pełni zautomatyzowaną fabrykę. Liczba pracowników była minimalna, a ich obowiązki ograniczały się do dbania o odpowiednią ilość materiałów i wciskania odpowiednich guzików. Ich prawdziwa praca zaczynała się, gdy maszyny się psuły. Wówczas ludzie okazywali się niezbędni.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.