TikTok rozbił bank w 2023 r. Czy w 2024 r. stanie się najbardziej dochodową aplikacją w historii?

TikTok w 2023 roku stał się pierwszą aplikacją spoza branży gamingowej, której przychody wygenerowane przez wydatki użytkowników i użytkowniczek przebiły barierę 10 miliardów dolarów. Jak do tego doszło i co czeka platformę w 2024 r.?

TikTok może stać się najbardziej dochodową aplikacją w historii

TikTok przebił barierę 10 mld przychodu wygenerowanego przez użytkowników

Podczas gdy pozostałe media społecznościowe na czele z X i Facebookiem dostają coraz większej zadyszki, TikTok ma za sobą najlepszy rok w swojej historii. I najprawdopodobniej będzie tylko lepiej. Według nowego raportu platformy data.ai serwis należący do chińskiego koncernu ByteDance wygenerował w 2023 r. ponad 10 mld dolarów przychodu z samych mikrotransakcji dokonywanych przez użytkowników wewnątrz aplikacji.

To zaledwie piąty taki przypadek w historii, a poza TikTokiem podobnym osiągnięciem dotychczas mogły pochwalić się tylko gry mobilne: Candy Crush Saga, Honor of Kings, Monster Strike oraz Supercell’s Clash of Clans. Co jeszcze ciekawsze, spośród tych pięciu aplikacji to TikTok zaliczył najbardziej radykalny wzrost w ostatnim czasie. Platforma powiększyła przychód generowany przez użytkowników z 5 do 10 mld dolarów w zaledwie piętnaście miesięcy. Pozostałe firmy potrzebowały na to od 3 do prawie 7 lat.

TikTok na drodze do bycia najbardziej dochodową aplikacją w historii
Liczba miesięcy potrzebnych do osiągnięcia bariery 10 mld dolarów wydatków konsumenckich, fot. data.ai
– TikTok ma szansę stać się najlepiej zarabiającą aplikacją mobilną w historii – prognozuje Lexi Sydow, szefowa do spraw analiz w data.ai. – W 2024 r. może zbliżyć się do progu 15 miliardów dolarów – dodaje.

Realizacja tych przewidywań oznaczałaby dla chińskiej platformy wzrost przychodów generowanych przez użytkowników o kolejne 50% rok do roku i pozostawienie daleko w tyle reszty konkurencji – aktualny rekord, należący do Candy Crush Sagi, wynosi 12 mld dolarów. Jak TikTok może tego dokonać?

ByteDance topową chińską firmą? Właściciel TikToka z rekordowymi zyskami w 2023 r.
ByteDance, właściciel TikToka, osiągnął ponad 110 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży w 2023 roku, przewyższając tym samym swojego konkurenta – Tencent – o prawie 30 mld dolarów. To potwierdza dominującą pozycję ByteDance na rynku technologicznym.

Jak TikTok zarabia – i jak pozwala zarabiać innym?

Kluczem są tu tzw. napiwki dla twórców i twórczyń. TikTok oferuje bowiem możliwość zakupu pakietów wirtualnych monet, które następnie mogą zostać przeznaczone przez użytkowników platformy na zakup prezentów dla ulubionych influencerów. Korzystają na tym wszystkie zaangażowane strony. Użytkownicy – bo mogą regularnie wspierać swoich ulubionych twórców, twórcy – bo mają szansę wymieniać wirtualne prezenty na realne wynagrodzenie i wreszcie sam TikTok, który pobiera od tych transakcji 50% prowizji.

Według data.ai w 2023 roku największym powodzeniem cieszyła się paczka 1321 wirtualnych monet o wartości 20 dolarów. To właśnie ona wygenerowała łącznie jedną czwartą całkowitego przychodu z zakupów realizowanych przez użytkowników TikToka.

– Użytkownicy wydają ponad 11 milionów dolarów dziennie na napiwki dla swoich ulubionych twórców treści, dzięki czemu TikTok będzie mógł niedługo wyprzedzić najbardziej dochodową grę mobilną na świecie: Candy Crush Sagę – dodaje Lexi Sydow.

A przecież nie można zapominać także o tym, że TikTok zarabia na reklamach wewnątrz aplikacji i prężnie rozwija swoją platformę e-zakupową uruchomioną we wrześniu 2023 r. I na dodatek jest jedną z najbardziej angażujących platform społecznościowych na świecie. Jak informuje data.ai do końca 2024 r. użytkownicy TikToka będą spędzać w aplikacji nawet 40 godzin miesięcznie, co oznacza wzrost o kolejne 22% w porównaniu z 2023 rokiem.

)

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.