17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
IBM w trybie pilnym zawiesił publikację materiałów promocyjnych na platformie X. Reklamy firmy pojawiły się bowiem obok treści promujących przemoc i mowę nienawiści. W ślad za IBM poszli także inni giganci m.in. Disney, Apple czy Paramount Global.
Poznaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów organizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Co raport ten mówi nam o polskim środowisku inwestycyjnym?
Word i Excel to za mało. Oto inne biurowe narzędzia przyszłości
Znajomość Worda i Excela to za mało, by mieć dobrą pozycję na dzisiejszym rynku pracy. Technologie analityczne, organizacyjne i komunikacyjne odmieniają każdy aspekt pracy biurowej, a pracodawcy dzisiaj oczekują od pracowników znacznie więcej niż kiedyś.
Badanie Digital Worker Survey przeprowadzone przez firmę analityczną Gartner wykazało, że większość pracowników i pracownic biurowych korzysta w codziennej pracy przynajmniej z 11 aplikacji, a 17% z nich - nawet z 16 lub więcej. Programy takie jak Power BI Microsoftu oraz TableauSalesforce'a stały się kluczowymi narzędziami do wizualizacji danych, z kolei Slack, Asana, Microsoft Teams czy Zoom – nieodzownymi komunikatorami.
Wciąż niezwykle istotna jest także znajomość tradycyjnych aplikacji do tworzenia prezentacji takich jak PowerPoint czy Google Slides. W tym obszarze zmieniło się jednak podejście pracodawców i klientów. Obecnie umiejętność projektowania estetycznych i przemyślanych strukturalnie slajdów wymagana jest nie tylko od profesjonalnych grafików i graficzek, ale też pracowników i pracownic każdego szczebla.
Rozproszone zespoły pracujące w różnych lokalizacjach i wynikający z tego złożony proces przepływu informacji stworzyły także zapotrzebowanie na znajomość narzędzi do zarządzania projektami. Wśród nich najpopularniejsze to Notion, Asana oraz Trello, które pozwalają nadzorować przedsięwzięcia o różnym stopniu złożoności. To zresztą bardzo wygodne i praktyczne rozwiązania także dlatego, że dodatkowo łączą się z wirtualnymi dyskami Google Drive czy Dropbox, dzięki czemu zapewniają jeszcze bardziej płynną pracę z dokumentami i plikami.
W bardziej wymagających zawodach dodatkowym atutem będzie także znajomość systemów z grupy RPA, czyli Robotic Process Automation, które bardzo dobrze radzą sobie z automatyzowaniem powtarzalnych zadań za pomocą gotowych skryptów. Popularne narzędzia w tym obszarze to Power Automate, UiPath, Zapier czy Automation Anywhere. Od momentu upowszechnienia się AImile widziana jest także obsługa narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji: ChatGPT, Stable Diffusion czy Midjourney.
Co z Wordem i Excelem?
Czy zatem oznacza to, że znajomość podstawowych programów biurowych takich jak Word czy Excel jest już zbędna? Przeciwnie, narzędzia te są wciąż niezwykle istotne w codziennej pracy, ale powinny być traktowane raczej jak punkt wyjścia niż docelowy zestaw umiejętności.
Obecnie najważniejsze jest więc stawianie na własny rozwój i systematyczne zdobywanie nowych umiejętności. Postępujący i stale zmieniający się świat idzie wciąż naprzód, a konkurencyjność oraz wymagania wobec pracowników rosną. Dysponowanie umiejętnościami technicznymi oraz wiedzą na temat nowych technologii to klucz, by ciągle być atrakcyjnym na rynku pracy i zyskiwać przewagę nad innymi.
Dziennikarz i muzyczny promotor, który od ponad 10 lat odpowiada za animowanie nocnego życia Warszawy. Prowadzi autorską audycję „Noc Rezydentów” na antenie Polskiego Radia. Aktualnie zajmuje się nowymi technologiami i tematyką biznesową.
Polska rajem dla spółek technologicznych, Ministerstwo Cyfryzacji wzmacnia internet w całym kraju, a Blik rozpoczyna ekspansję europejską. Jednocześnie WeWork znalazł się na skraju bankructwa, a Chiny mają kłopoty gospodarcze. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Bez względu na to, czy nie możecie odżałować Universal Analyticsa, czy też po prostu szukacie narzędzia analitycznego bardziej zorientowanego na prywatność danych, na rynku istnieje wiele różnych alternatyw dla Google Analytics 4. Oto najciekawsze z nich.
17 listopada na blogu OpenAI pojawiła się informacja o tym, że Sam Altman ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego firmy. Powód? Zarząd spółki utracił do niego zaufanie. Kto przejmie po nim stery w OpenAI?
Upadek WeWork i wyrok Sama Bankmana-Frieda. Ponadto AI Safety Summit, nowy chatbot Elona Muska i postępowanie polskiego UODO przeciw OpenAI. Oto, czym żyliśmy w pierwszym tygodniu listopada 2023 roku.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.