Pułapki social mediów. Co po cichu pogrąża biznes?

Ślepe podążanie za trendami, brak jasno określonej tożsamości i wizji czy poleganie na zbyt wąskich miernikach sukcesu. Jak nie wpaść w najpopularniejsze pułapki, które czyhają na marki w mediach społecznościowych?

Pułapki social mediów. Co po cichu pogrąża biznes?

Witajcie w kapryśnym świecie mediów społecznościowych. Świecie, w którym roi się od specjalistów i samozwańczych guru, którzy głoszą „jedyną, słuszną prawdę” na temat działań promocyjnych na Facebooku. Lecz gdy wydaje im się, że wszystko, co do odkrycia zostało już odkryte, a algorytmy nie mają przed nimi tajemnic, wtedy całe na biało wchodzą one – pułapki własnych działań.

Czym one są? W skrócie to błędy popełniane przez organizacje w zakresie marketingu, public relations lub reklamy. Mogą obejmować wszystko: od braku szybkiej reakcji na komentarze lub wiadomości, aż po zbyt dużą liczbę reklam zalewającą użytkowników i użytkowniczki niechcianymi treściami. Błędy mogą również oznaczać brak zaangażowania w relacje z obserwującymi i niekorzystanie z narzędzi analitycznych do śledzenia wyników kampanii. Wszystkie te problemy mogą natomiast prowadzić do złego doświadczenia użytkowników i ostatecznie nieudanej kampanii marketingowej.

Na co więc uważać? O czym pamiętać, odpowiadając za powodzenie działań promocyjnych w mediach społecznościowych? I w końcu – jak nie dać się złapać w jedną z wielu pułapek, o których nie mówi się tak często jak o konieczności wykonania uwierzytelnienia dwuskładnikowego? 

Pułapka zgubionego celu 

Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn, TikTok, Pinterest, X, Threads – to tylko kilka najważniejszych platform, na których firmy publikują swoje treści każdego dnia. Nic więc dziwnego, że w pośpiechu utrzymywania aktywności online często pojawiają się błędy komunikacyjne.

Z najnowszych raportów dotyczących działań w mediach społecznościowych jasno wynika, że odchodzi się od podejścia "ilość ponad jakość" na rzecz odwrócenia tego trendu. Warto więc poświęcić dodatkowy czas, by dostosować treści, ich jakość i sposób ich przekazywania odpowiednio do danej platformy. Nieścisłości czy niechlujność w przekazie mogą bowiem prowadzić do utraty zaufania klientów.

TikTok rozbił bank w 2023 r. Czy w 2024 r. stanie się najbardziej dochodową aplikacją w historii?
TikTok w 2023 roku stał się pierwszą aplikacją spoza branży gamingowej, której przychody wygenerowane przez wydatki użytkowników i użytkowniczek przebiły barierę 10 miliardów dolarów. Jak do tego doszło i co czeka platformę w 2024 r.?

Uzyskaj pełny dostęp do magazynu

Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.

Zarejestruj się
Masz już konto?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.