Microsoft zainwestował we francuski startup Mistral AI, VIGO Photonics może zbudować polską fabrykę półprzewodników, a PFR Ventures zasiliło 150 mln zł cztery polskie fundusze VC. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Francuski MistralAI wypuścił wersję beta swojego chatbota, Elon Musk pozwał OpenAI, a Google ma kolejne kłopoty. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Obawy polskich małych i średnich przedsiębiorców w 2024 r., Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzega przed AI, a Revolutowi grożą wielomilionowe kary za naruszenia prywatności. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?
Pułapki social mediów. Co po cichu pogrąża biznes?
Ślepe podążanie za trendami, brak jasno określonej tożsamości i wizji czy poleganie na zbyt wąskich miernikach sukcesu. Jak nie wpaść w najpopularniejsze pułapki, które czyhają na marki w mediach społecznościowych?
Witajcie w kapryśnym świecie mediów społecznościowych. Świecie, w którym roi się od specjalistów i samozwańczych guru, którzy głoszą „jedyną, słuszną prawdę” na temat działań promocyjnych na Facebooku. Lecz gdy wydaje im się, że wszystko, co do odkrycia zostało już odkryte, a algorytmy nie mają przed nimi tajemnic, wtedy całe na biało wchodzą one – pułapki własnych działań.
Czym one są? W skrócie to błędy popełniane przez organizacje w zakresie marketingu, public relations lub reklamy. Mogą obejmować wszystko: od braku szybkiej reakcji na komentarze lub wiadomości, aż po zbyt dużą liczbę reklam zalewającą użytkowników i użytkowniczki niechcianymi treściami. Błędy mogą również oznaczać brak zaangażowania w relacje z obserwującymi i niekorzystanie z narzędzi analitycznych do śledzenia wyników kampanii. Wszystkie te problemy mogą natomiast prowadzić do złego doświadczenia użytkowników i ostatecznie nieudanej kampanii marketingowej.
Na co więc uważać? O czym pamiętać, odpowiadając za powodzenie działań promocyjnych w mediach społecznościowych? I w końcu – jak nie dać się złapać w jedną z wielu pułapek, o których nie mówi się tak często jak o konieczności wykonania uwierzytelnienia dwuskładnikowego?
Pułapka zgubionego celu
Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn, TikTok, Pinterest, X, Threads – to tylko kilka najważniejszych platform, na których firmy publikują swoje treści każdego dnia. Nic więc dziwnego, że w pośpiechu utrzymywania aktywności online często pojawiają się błędy komunikacyjne.
Z najnowszych raportów dotyczących działań w mediach społecznościowych jasno wynika, że odchodzi się od podejścia "ilość ponad jakość" na rzecz odwrócenia tego trendu. Warto więc poświęcić dodatkowy czas, by dostosować treści, ich jakość i sposób ich przekazywania odpowiednio do danej platformy. Nieścisłości czy niechlujność w przekazie mogą bowiem prowadzić do utraty zaufania klientów.
Uzyskaj pełny dostęp do magazynu
Zarejestruj się bezpłatnie, by uzyskać dostęp do całości tego artykułu.
Nasza strona wykorzystuje jedynie niezbędne funkcjonalne ciasteczka (cookie). Cenimy Twoją prywatność i nie dołączamy zewnętrznych, śledzących ciasteczek. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.