Aktualności (Strona 9)

Do sądu federalnego w East St. Louis wpłynął pozew zbiorowy przeciwko firmom Apple, Visa i Mastercard. Spółki oskarżane są w nim o zmowę mającą na celu nielegalne eliminowanie konkurencji i w efekcie sztuczne zawyżanie opłat za transakcje kredytowe i debetowe.

Deloitte testuje nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji do optymalizacji zarządzania personelem. Technologia ma w tym przypadku pomóc w strategicznym rozmieszczaniu kadr tak, by firma w przyszłości mogła unikać konieczności przeprowadzania masowych zwolnień.

Tesla Elona Muska właśnie zaprezentowała drugą generację humanoidalnego robota Optimus. Maszyna ma być lżejsza, dokładniejsza i bardziej skoordynowana ruchowo od swojego poprzednika, umie też… robić przysiady i gotować jajka.

Koniec z automatycznym odtwarzaniem filmów, nieskończonym przewijaniem i designem bazującym na monetyzacji uwagi – Parlament Europejski przyjął właśnie inicjatywę, której celem ma być walka z takimi praktykami i ogólnie uzależniającą naturą platform internetowych.

Sejm zatwierdził nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych i tym samym przełożył termin wdrożenia rozwiązań umożliwiających korzystanie z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Zmiana dotyczy również wprowadzenia publicznej usługi hybrydowej.

Choć jest więcej wart niż Netflix, Instagram i Disney razem wzięte, to prawdopodobnie nawet nie wiecie, że korzystacie z jego usług. I nic dziwnego, ponieważ chiński gigant technologiczny Tencent chce, by tak pozostało.

Google przegrało batalię sądową z producentem gry Fortnite, studiem Epic Games. Gigant technologiczny został uznany winnym nadużywania dominującej pozycji na rynku aplikacji i oskarżony o działania eliminujące konkurentów oraz nakładanie wysokich opłat transakcyjnych, sięgających nawet do 30%.

Wyniki najnowszego raportu CBRE „E-commerce in the post-pandemic era” ujawniają, że Polska jest liderem w szybkim rozwoju zakupów online w Europie. Nawet po ustąpieniu pandemii dynamiczny wzrost w sektorze e-commerce się utrzymuje, wyprzedzając prognozy o niemal trzy lata.

Unia Europejska zawarła porozumienie w sprawie AI Act, Google staje w szranki z OpenAI, a Kantar ogłasza trendy marketingowe na 2024 rok. Czym jeszcze żyliśmy w minionych dniach?

W najnowszym raporcie „Marketing Trends 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Kantar przedstawiono 10 kluczowych trendów, które przewiduje się, że wywrócą świat komunikacji marketingowej do góry nogami w nadchodzącym roku. Wśród nich znajdują się m.in. sztuczna inteligencja i wartości kulturowe.

8 grudnia 2023 r. po trzech dniach intensywnych negocjacji państwa Unii Europejskiej osiągnęły wstępne porozumienie dotyczące treści AI Act – pierwszych na świecie kompleksowych przepisów regulujących korzystanie ze sztucznej inteligencji.

Google ogłosiło rewolucję w dziedzinie sztucznej inteligencji, prezentując światu projekt Gemini. To dzieło badawcze, jak przekonuje sama firma, stanowi największe przedsięwzięcie naukowo-inżynierskie, które w najnowszych testach już przewyższa wersję ChatGPT, GPT-4. Ale czy na pewno?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.