Aktualności (Strona 8)

Rok 2023 upłynął pod znakiem AI i wszystko wskazuje na to, że w kolejnym nic się pod tym względem nie zmieni. Ale czego konkretnie można się spodziewać? I jakie inne trendy zawładną światem w 2024 r.? Spójrzmy w przyszłość, opierając się na danych i oficjalnych zapowiedziach.

Stephen Thaler przegrał w brytyjskim Sądzie Najwyższym sprawę o uzyskanie patentów na wynalazki stworzone przez jego system sztucznej inteligencji. To pierwszy taki przypadek w Wielkiej Brytanii, który rzuca także światło na kwestię tego, czy AI może posiadać prawa patentowe.

Wejście sztucznej inteligencji pod strzechy, „zdecentralizowane miejsca pracy”, a także zmiany demograficzne w strukturach organizacji. Magazyn Forbes przewiduje, jak zmieni się rynek pracy w 2024 r.

7 trendów, które zmienią marketing w 2024 roku

7 trendów, które zmienią marketing w 2024 roku

Subskrypcja codzienności, jeszcze bardziej immersyjna i angażująca rozrywka oraz – bez większych zaskoczeń – dalszy rozwój AI. Twórcy i twórczynie Martech Trendbook 2024 przedstawiają siedem megatrendów, które ukształtują marketing w 2024 roku.

Subskrypcja codzienności, jeszcze bardziej immersyjna i angażująca rozrywka oraz – bez większych zaskoczeń – dalszy rozwój AI. Twórcy i twórczynie Martech Trendbook 2024 przedstawiają siedem megatrendów, które ukształtują marketing w 2024 roku.

W ostatnich latach wartości stały się kluczowym elementem różnicującym marki na tle konkurencji. To, co kiedyś było domeną rywalizacji na poziomie produktowym, przekształciło się w wyścig o wizerunek firmy zgodny z oczekiwaniami społeczeństwa. Niestety zbyt często są to jedynie działania fasadowe.

Po piętnastu miesiącach weryfikacji dokumentów przez brytyjskie i unijne organy do spraw konkurencji Figma i Adobe ostatecznie porzucają plany o fuzji. Firmy nie widzą już szans na uzyskanie porozumienia z regulatorami.

Google zgodziło się zapłacić karę w wysokości 700 milionów dolarów w ramach ugody ze studiem Epic Games, twórcą gry Fortnite. Kara ma zostać wypłacona głównie użytkownikom systemu Android. Zgodnie z ustaleniami Google musi też ułatwić pobieranie aplikacji spoza sklepu Google Play.

ByteDance, właściciel TikToka, osiągnął ponad 110 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży w 2023 roku, przewyższając tym samym swojego konkurenta – Tencent – o prawie 30 mld dolarów. To potwierdza dominującą pozycję ByteDance na rynku technologicznym.

W ostatnim czasie procesy tworzenia aplikacji i modeli AI ulegają coraz większym zmianom. Podążają one w kierunku redukcji roli programowania w ich projektowaniu oraz obniżania progu wejścia w te obszary. Częściowo za tę sytuację odpowiadają narzędzia typu no-code oraz low-code.

PFR Ventures rusza z rekrutacją do nowych programów finansowanych z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Celem jest wsparcie 40 funduszy venture capital kwotą 2 mld zł z dodatkowym wkładem prywatnych inwestorów wynoszącym 1,1 mld zł.

Nowy raport Accenture Life Trends 2024 wyłania pięć kluczowych światowych makrotrendów. Połowa społeczeństwa przewartościowuje priorytety, stawiając większy akcent na stabilność zawodową i emeryturę, ale 48% badanych nie planuje przyszłości na dłuższą metę.

Unia Europejska bierze się za "uzależniający design mediów społecznościowych", Apple, Visa i Mastercard zamieszane w zmowę, a gig workerzy z aplikacji Uber czy Glovo coraz bliżej uzyskania praw pracowniczych. Czym jeszcze żyliśmy w minionym tygodniu?

Świetnie! Twoja rejestracja się powiodła.

Witaj z powrotem!

Twoja rejestracja w Digitized - magazyn dla ludzi w cyfrowym świecie zakończyła się sukcesem.

Sukces! Sprawdź swoje konto e-mail w poszukiwaniu magicznego linku do logowania.

Sukces! Twoje informacje rozliczeniowe zostały zaktualizowane.

Twoje informacje rozliczeniowe nie zostały zaktualizowane.